عملیات لایروبی و احیا در ۲۰۰ هکتار از تالاب بین المللی انزلی و صومعه سرا از امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در شورای اداری صومعه سرا با اعلام این خبر و با اشاره به احیای تالاب بین المللی انزلی و صومعه سرا گفت: عملیات لایروبی و احیا در ۲۰۰ هکتار از امروز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال آینده هزار و ۲۰۰ هکتار از این تالاب‌ها احیا خواهد شد افزود: تا پایان سال هزار و ۴۰۰ تمامی ۱۶ هزار هکتار تالاب انزلی و صومعه سرا نیز احیا خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که پش بینی شده در سال آینده با برداشت رسوب عمق آب یک و نیم متر تا ۲ متر افزایش می‌یابد که این طرح در افزایش و تولید آبریان و ماهیان نقش به سزایی خواهد داشت.

کلانتری در ادامه به طرح انتقال آب دریای خزر به فلات ایران اشاره کرد و افزود: این طرح هیچ خطری برای تالاب‌ها ندارد، چون دریای خزر بخش زیادی از آب خود را از مرکز ایران می‌گیرد.

وی اعلام کرد: ظرفیت آب دریای خزر ۸۰ هزار میلیارد مترمکعب است که تغییرات تبخیری آن در سال ۳۰ میلیارد مترمکعب است و سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به فلات ایران منتقل می‌شود که تاثیری در میزان آب دریای خزر ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به یکپارچه سازی و زهکشی اراضی کشاورزی اظهار داشت: با زهکشی حدود ۴۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان و مازندران می‌توان با استفاده از آب باران کشت دوباره راتون را انجام داد که هم در تولید و هم درآمد کشاورزان موثر است و از هدر رفت آب باران جلوگیری می‌شود.

عیسی کلانتری به مشکل پسماند در گیلان اشاره کرد و گفت: دولت مکلف است مشکل پسماند را حل کند تا سالانه از ورود ۹ میلیون تن زباله پلاستیکی که به دریا و رودخانه‌ها می‌ریزد جلوگیری کنیم و مردم نیز باید با کاهش تولید زباله و تفکیک زباله در این زمینه همکاری کنند.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی و معیشتی اقتصادی مردم هم اشاره کرد و افزود: ما هم اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و اگر همه با هم همکاری کنیم مشکلات برطرف خواهد شد و نباید همه مشکلات را به دولت ربط دهیم، دولت مسئول گرانی و مشکلات اقتصادی در کشور نیست و مثل هشت سال دفاع مقدس در کنار هم بودن مشکلات را حل کنیم.

همچنین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان صومعه سرا با حضور عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/اص

سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به گیلان

برچسب ها: هیئت دولت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
گیلان ما و تالاب انزلی ما را با انتقال آب دریاچه خزر خشک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
گیلان و مازندران سرسبز و تالاب انزلی را با جلوگیری از انتقال آب دریاچه خزر به کویر سمنان نجات دهید!!

علی رغم مخالفتهای مردم و نمایندگان استانهای گیلان و مازندران ولی دولت فی الفور در حال انجام پروژه انتفال آب دریاچه خزر به کویر سرخه است!!!

جلوی این پروژه غیرکارشناسی که سریعا از محیط زیست خودشان مجوز گرفتند باید گرفته شود!!!

تالاب انزلی را از خشک شدن نجات دهید!!

طبیعت سرسبز خطه شمال و زمینهای حاصلخیز و جنگل های انبوه را از نابودی نجات دهید!!!

آب دریاچه خزر را برای تامین آب عده ای معدود در کویر سرخه و سمنان که قرنهاست خشکند، انتقال ندهید....

سرخه ای ها که معدودند آن چند نفر را بیاورید شمال خیلی بهتر از خشک کردن تالاب بین المللی انزلی و نابودی زیستگاه طبیعی بسیاری از پرندگان مهاجر و آبزیان و کاهش سطح آب دریاچه خزر و به طبع آن سرنوشتی مانند دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه ایران است!!

از سازمان محیط زیست سریع رفتند تاییدیه را گرفتند

لااقل از دریای عمان آب ببرید که به آبهای اقیانوس راه دارد...

ارزش قطره قطره آب دریاچه خزر مانند هر وجب از خاک ایران است.

چرا صدا و سیما صدای فریادهای دلسوزانه مردم گیلان و مازندران برای حفظ طبیعت سرسبز خطه شمال را منعکس نمی کند؟؟؟؟؟؟

در کلِ ایران ما فقط یک شمال سرسبز و حاصلخیز و جنگلهای انبوه داریم که دولت بدون توجه به هر حرف حساب میخواهد این پروژه انتقال آب را به زادگاه رییس جمهور فی الفور انجام دهد و شمال را به کویر لوت تبدیل کند ؟؟؟؟؟؟؟

رسانه ملی، گزارشگران حقیقت طلب، انتقال آب خزر مختص شمال نیست مربوط به همه ملت ایران است! هور العظیم و زاینده رود و دریاچه ارومیه توهم نیستند، خزر را نجات دهیم!؟

یا حسین