معاون دادستان قزوین گفت: با نگاه پیشگیرانه، بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار در استان تهیه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی ولی زاده معاون دادستان قزوین در جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار گفت: در زمینه اجرای دستورالمعل کنترل مجرمان سابقه دار باید تمام دستگاه‌های متولی برای کنترل و کاهش جرم به زبان مشترکی برسند.

ولی زاده افزود: هدف از دستورالعمل کنترل مجموعه اقدامات پیشگیرانه در مراحل قبل و بعد از صدور رای قطعی و قبل از اجرای محکومیت قطعی توسط ضابطان به طرق تعیین شده در دستور العمل اعمال خواهد شد.

این مقام قضایی ابراز کرد: پایش مجموعه اقدامات پیشگیرانه در مرحله بعد از اجرای قوانین محکومان بر حسب ضرورت توسط ضابطان اعمال شود.

ولی زاده بیان کرد: به دنبال سازو کار‌هایی هستیم که در چارچوب قوانین مجرمان سابقه‌دار را کنترل و پایش کنیم.

وی تصریح کرد: برای اجرای این دستور المعل باید از قانون آمران به معروف و نهی از منکر حمایت کرد تا از این طریق مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار دعوت شوند و با نصیحت و ارشاد این تذکر دهیم که تحت کنترل هستند و اقداماتشان رصد خواهد شد.

معاون دادستان قزوین افزود: در زمینه این دستورالعمل تکالیفی برای مسئولین زندان در نظر گرفته می‌شود که تا حداقل بعد از ۷۲ ساعت بعد از آزادی زندانیان مناطق را به ضابطین اعلام کند تا ظرف ۴۸ ساعت مراجعه و یا عدم مراجعه را به بانک اطلاعاتی ستاد اطلاع دهند.

ولی زاده گفت: بانک اطلاعاتی اولیه از مجرمان با همکاری کلانتری‌ها تهیه شده است، اما نیاز به جدیت بیشتری داریم تا بتوانیم در ابعاد مختلف بتوانیم مجرمان را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ک

جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار در قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.