سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان پارسال با صدور مجوز شکار برای خارجی‌ها ۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمید ظهرابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از مکان سابق دفع زباله در مجاورت روستای سمسکنده علیا و زرین آباد ساری که به مناسبت روز درخت کاری نهال کاری شد، گفت: با صدور ۶۰ مجوز شکار برای خارجی‌ها ۲ میلیارد تومان سال گذشته این سازمان درآمد کسب کرد.

وی بر حفاظت و بهره برداری خردمندانه از محیط زیست به نفع مردم تاکید کرد و افزود: در کنار حفاظت از جانوران با افزایش گونه‌های مختلف با هدف کنترل آن‌ها باید با صدور مجوز شکار از آن‌ها بهره برداری کرد.

ظهرابی با بیان اینکه دفع زباله در مناطقی که رطوبت بالا دارند به دلیل وجود شیرابه ها، بسیار مشکل است، گفت: باید در این مناطق زباله‌ها از مبداء تفکیک تا با تبدیل پسماند به کمپوست و انرژی از آن استفاده کرد.

معاون حفاظت محیط زیست کشور با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست از فعالیت ۵ غرق اختصاصی در استان‌های یزد و کرمان و سمنان خبر داد و افزود: ۳۰ غرق اختصاصی دیگر در حال بررسی است.

وی بابیان اینکه ۱۱ گونه جانوری که در حال انقراض بودند تحت برنامه مدیریت و حفاظت قرار دارند، گفت: ۱۰ گونه دیگر تا پایان امسال مدیریت و حفاظت می‌شوند که تا پایان برنامه ششم توسعه ۴۰ گونه جانوری مدیریت و حفاظت خواهند شد.

انتهای پیام /آ

درآمد ۲ میلیاردی از صدور مجوز شکار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.