رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: از مهرماه سال ۹۸، وجود محیط کار در مراکز علمی کاربردی کشور الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار داشت: از مهرماه سال ۹۸ مراکزی مجوز پذیرش دانشجو دارند که مجهز به محیط کار باشند و یا برای ایجاد این شرایط با دستگاه‌های اجرایی قرارداد منعقد کنند.
 
وی افزود: در برنامه توسعه ششم مقرر شد ۳۰ درصد از دانشجویان دوره‌های مهارتی را در واحد‌های آموزشی کسب کنند که این میزان در حال حاضر ۱۵ درصد است.

امید اضافه کرد: هم اکنون ۳۰۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور در حال تحصیل هستند که این تعداد نسبت به قبل کاهش یافته است.

وی ادامه داد: علت کاهش این آمار، تغییر نظام آموزش و پرورش بود که موجب شد در سال جاری، هنرستان‌ها خروجی نداشته باشند و ورود دانشجو به مراکز علمی کاربردی کم شود.

امید خاطر نشان کرد: این تعداد دانشجو در ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر مجوز تأسیس مرکز آموزشی جدید در کشور صادر نمی‌شود افزود: امسال برای اولین بار طرح سطح‌ بندی مراکز به منظور کیفی سازی، در کشور اجرا شد.

امید گفت: در این طرح ۵۵۰ مرکز بر اساس فعالیت‌های علمی، آموزشی، فناوری و فرهنگی از سطح یک تا چهار ارزیابی و دسته بندی شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ مرکز علمی کاربردی کشور، با کسب کمتر از ۲۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز، در سطح ۴ قرار گرفتند که تا خردادماه سال ۹۸ مهلت دارند از لحاظ کیفی ارتقا یابند در غیر این صورت از گردونه آموزش حذف خواهند شد.
 
امید ادامه داد: همچنین ۱۱۰ مراکز نوآوری به منظور تجاری سازی ایده‌های دانشجویان ،مشاوره، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار در کشور دایر شده است.
 
انتهای پیام/خ

تحصیل ۳۰۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار