رئیس سنجش پزشکی گفت: آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی پزشکی ۱۶ اسفند در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به برگزاری آزمون علوم پایه و پیش کارورزی، امروز  ۱۶ اسفند در سراسر کشور گفت: آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی پزشکی پنجشنبه ۱۶ اسفند در دانشگاه‌های علوم پزشکی به شکل کاغذی و الکترونیک برگزار می‌شود.

وی به تعداد شرکت کنندگان آزمون علوم پایه و پیش کارورزی اشاره کرد و گفت: تعداد ۹ هزار و ۵۲۳ نفر در این دوره از  آزمون علوم پایه و پیش کارورزی شرکت می‌کنند که از این تعداد ۳ هزار و ۹۶۲ نفر در آزمون پیش کارورزی پزشکی، تعداد ۴ هزار و ۹۰۷ نفر در آزمون علوم پایه پزشکی، تعداد ۶۲۶ نفر در آزمون علوم پایه دندانپزشکی و تعداد ۲۸ نفر در آزمون علوم پایه داروسازی با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی  یادآوری کرد: آزمون پیش کارورزی برای دانشجویان پزشکی پیش از شروع دوره کارورزی برگزار می‌شود و آزمون‌های جامع علوم پایه برای دانشجویان دکتری حرفه‌ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در پایان دوره علوم پایه برگزار می‌شود.

آزمون جامع علوم پایه و پیش‌کارورزی در دانشگاه آزاد

امیرعباس لشگری، مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش‌کارورزی رشته پزشکی در روز پنج‌شنبه ۱۶ اسفندماه در این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: در این دوره از آزمون ۶ واحد دانشگاهی شاهرود، تنکابن، قم، قشم، ساری، کیش و تهران به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته لشگری از ۸۱۴ نفر دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، ۲۷۴ نفر علوم پایه رشته پزشکی، ۴۴۱ نفر پیش‌کارورزی پزشکی، ۹۷ نفر علوم پایه دندانپزشکی و ۲ نفر علوم پایه داروسازی در این آزمون به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.