دادستان کل کشور گفت : دشمن تلاش می‌کند در افکار عمومی جا بیاندازد که فساد در جمهوری اسلامی نهادینه شده و سیستمی است.

گستردگی فساد در کشور به  حدی نیست که آن را تبلیغ می کنند / لیست تمام کسانی که ارز دولتی از بانک مرکزی گرفته اند را در اختیار داریمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادستان کل کشور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم افتتاح ساختمان دادگستری جدید کرمان به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : این بیانیه منشور و دستورالعملی جامع  و مواردی که در آن مطرح شده، بسیار مهم است.

وی افزود: انقلاب شجره طیبه‌ای است که به دست امام راحل کاشته و با خون شهدای کشور و ۶۵۰۰ شهید استان کرمان آبیاری شد. امروز نیز با تلاش همه دست اندرکاران در بخش‌های مختلف، از این درخت تنومند حراست و صیانت می‌شود و ثمره این شجره طیبه همانی است که قرآن کریم فرمود: این ثمره باید در همه اعصار و قرون به کام مردم برسد.اینکه بیشتر مخاطبان بیانیه رهبری جوانان هستند به  این خاطر است که جوانان، آینده سازان این نظام و انقلاب هستند و ما وظیفه داریم که این انقلاب را سالم به نسل بعد انتقال دهیم.

وی گفت: فساد امروز در جامعه ما یک واقعیت غیر قابل انکار است.گستردگی فساد خوشبختانه در حدی نیست که برخی آن را تبلیغ می‌کنند. دشمن تلاش می‌کند در افکار و اذهان عمومی جا بیاندازد که فساد در جمهوری اسلامی نهادینه و سیستمی شده است. فساد در نظام جمهوری اسلامی، گسترده و سیستمی نیست و همین مقدار نیز از نظر من زیاد است. دشمن تلاش می‌کند و  به گونه‌ای فضای مجازی را پرمی کند که نظام جمهوری اسلامی مساوی با فساد است و البته چنین نیست و ما در هر سه قوه در همه ارکان نظام،انسان‌های صالح و خدمتگزار زیادی داریم و بسیاری از پرونده‌هایی که در حال رسیدگی است  را خود مسئولان گزارش می‌دهند.

وی خطاب به کارکنان دستگاه قضایی گفت: ما رسالت و وظیفه سنگین اجرای عدالت را  در دستگاه قضایی عهده دار هستیم که در بند چهارم بیانیه گام دوم رهبری به اجرای عدالت و مبارزه با فساد اشاره شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که اجرای عدالت مساله خاص و متوجه دستگاه قضائی نیست، گفت: در نظام جهوری اسلامی که مبانی آن برخاسته از فرهنگ غنی اسلام، قرآن و کلمات معصومان است، همه کارگزاران وظیفه دارند که عادل باشند و عدالت باید در قوه قضائیه، مجریه و مقننه محقق شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه  همه باید درمسیر عدالت حرکت کنیم،بیان کرد: بخشی از مشکلات و فساد‌هایی که کم و بیش در جامعه  دیده می‌شود، آبشخور این است که  روش عادلانه‌ای وجود ندارد. به عنوان مدعی العموم در بسیاری از مسائل جاری کشور ورود می‌کنم اگر قوای سه گانه و سایر نیرو‌هایی که در خدمت مردم هستند عدالت را مد نظر بگیرند،وضع جامعه بهتر از این می‌شود.

وی افزود: بسیاری از فساد‌ها منشاء اداری ندارد.در قاچاق کالا، کارخانجات بخش خصوصی دورزنی و تقلب می‌کنند که این عامل  فساد است. لیست تمام کسانی که ارز دولتی از بانک مرکزی گرفته اند را به دادسرای تهران ارائه داده ام و تک تک آن‌ها را رسیدگی می‌کنم .

دادستان کل کشور  افزود :بسیاری از وزرا از مسئولان قضایی می‌خواهند که با بخش‌هایی که در آن‌ها فساد ایجاد شده برخورد شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا این میزان ناچیز  فساد  از بدنه جامعه کم شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود: از همین جا از کسانی که از این وضعیت و شرایط استفاده کرده اند و برای خدمت رسانی به مردم در عرصه اقتصاد از بانک مرکزی، ارز به نرخ دولتی گرفته اند و برنگردانده اند،می گوییم که مطمئن باشند امروز یا فردا به سراغشان می رویم.اسامی و لیست دریافتی‌های آنها در اختیار ماست و این لیست به طور کامل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فساد، ریشه در تصمیمات بخش خصوصی دارد و اگر در بخش‌های دولتی اقتصادی یا غیر اقتصادی که به نحوی موثر در حوزه اقتصادی هستند تصمیم صحیح گرفته شود و در مسیر عدالت و در چارچوب قانون حرکت کنیم،بخش خصوصی نیز در همین مسیر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری گفت :متاسفانه گاهی ضعف تقوا موجب می‌شود که انسان راه غلط را در زندگی خود انتخاب کند. آغاز دوره جدید با اهتمام در تحقق آنچه رهبری در بیانه تاکید کرده اند و در آئین روز درختکاری فرمودند که قوه قضائیه در صیانت از منابع ملی و جنگل‌ها که سرمایه ملی است مکلف است با  فردی که در هر پست و جایگاهی به حقوق عامه ضربه بزند برخورد کنید .

وی افزود: دادستان‌ها در دفاع از حقوق عامه،باید ورود پیدا کنند. ابزار ما نیروی انسانی، امکانات، اعتبارات و بودجه است و کلید آن در دست مجلس است .

 

انتهای پیام/ی

سفر دادستان کل کشور به کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
سکه ها رو گرفتین کجا رفت؟ دلارها رو گرفتین چی شدن ؟ و ....................؟ چرا هرچه میگیرین مردم درمانده تر میشن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
باید جلوی فساد از ریشه گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
چرا با اختلاسگران بطور جدی برخورد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
گران فروشان عامل تورم هستن اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
جناب دادستان اون مبلغي كه خود رسانه ها واسه يك قلم از اين فسادها اعلام ميكنند ٩٦ هزار ميليارد تومن فقط داخل بتروشيمي ها اتفاق افتاده. ما كه واسه همه اقلام هم كه هر روز خود قوه قضاييه داره مياد اعلام مي كنه كه فساد ي عده جديد رو داره بررسي ميكنه. واسه همه اقلام هم سلطان داريم سلطان سكه سلطان قير سلطان كاغذ ووووووووو....... اينها كمه؟ اونايي هم كه رو نشده هم كه ديكه هيج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
این ثروت ملی برا مردم ایران چه سودی داشته.جز بدبختی و فلاکت.مزد کارگر که هیچ.بیکاری که نگو.ی خودروی پراید که از بنز گرانتره.این دولت که از اول یک ریال به ی معلول زمین گیر نکرده چکار کرده.ی اسفالتم که همه کشورها که سوخت میخرند دارند.این دشمنیها ۴۰ ساله با چه کسانیه که دودش تو چشم مردم عادی رفته.این دشمنیها با مسولینه و مسولینم که تو ناز و نعمتند.شما خبر داری همه ساله میومدند ۱۴ درصد اضافه حقوق به حداقل بگیر وونجومی بگیر میدادند.که ۱۴ درصد افزایش نجومی بگیر در یک ماه معادل پایه حقوق چند تا کارگر یا بازنشسته است که هر کدام ۳۰ سال زحمت کشیدند.حالا ی سوال فرق دو بازنشسته که حداقل بگیر و نجومی بگیرند چیه.جز اینکه هر دو تو خانه خوابیدند.و هم پایه حقوقی ی دسته تو این ۴۰ سال بالا بوده هم افزایش حقوقشون.اری وقتی تصمیم بگیرای دولت و مجلس در مورد افزایش حقوق ذی نفع باشند .اول به منافع خودشون فکر میکنند.و طبیعتا همشون نجومی بگیرند.و یا شاغل یا بازنشست یا قراره بازنشست بشند.نوبخت میگفت ۲۰ درصد.که ۲۰ درصد حقوق نوبخت میشه پایه حقوقی چند تا کارگر.
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
فرایندهای جذب غلط است و باعث نفوذ افراد ریاکار و ناتوان در همه دستگاه ها می شود، با وجود چرخه معیوب و عدم قاطعیت در اجرای قانون، انحصار و رانت موجب گسترش فساد شده است و زورگویان هم خود را مصون میدانند و امنیت خود را در اولویت قرار می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
والا.قدیم اینهمه جرم و جنایت بود اینهمه توی اخبار نمیگفتن.الان یه کیف قاپی رو توی خبر میزنن.یه بازیگر بیفکر بیسواد یه حرف مفت میزنه توی خبر پخش میکنن.یه فوتبالیست از پول زیادی میفته دوره توی خیابان و تصادف میکنه و تو خبر پخش میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
افرادلایق خیلی هستنددرحاشیه
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۱۵:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
ایشان میگویند فساد درحدی که تبلیغ میکنند نیست یعنی چی ؟؟؟
دائما اخبار در خصوص اختلاس،رانتخواری،فساد نهادها و سازمانهای دولتی منتشر میشه بعد معنی این حرف چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
یعنی چی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
دادستان محترم کل کشور . ما یک پرونده قضایی داریم که در حق ما ظلم شده و چندین سال است که داد می زنیم در حق ما ظلم شده
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
درود بر دادستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
درآمد نجومی برای بعضی‌ها شده معظل کوچکترین فساد اینکه حقوق یک روز کارگر میشه ویزیت یک دکتر ویزیت دکتر متخصص برای هر نفر شده شصت تا هفتاد هزار تومان برای هر نفر
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۴:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
جلوی فساد باید گرفته شود