دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

هفته قرآن و عترت بوشهر با معرفی برترین‌ها پایان یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر که با حضور ناظر طرح هفته‌های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار لیان بوشهر برگزار شد، گفت: قرآن در بعد زیباشناسی علاوه بر چشم نوازی خطوط، صوت گوش نوازی دارد و با رشته‌های مختلف هنری شامل هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، خوشنویسی، فیلم، عکس، نقاشی و بخش‌های دیگر می‌توان مفاهیم قرآن را در جامعه گسترش داد.

فاطمه کرمپور افزود: بیش از هزار و ۵۰۰ اثر در بخش‌های مختلف تلاوت، شعر و داستان، فیلم و تئاتر، تجسمی و خوشنویسی، نقالی و قصه گویی، سرود، پامنبری، آوا‌ها و نغمه‌ها و صنایع دستی به دبیرخانه دومین هفته قرآن و عترت بوشهر فرستاده شد.

وی ادامه داد: نشر و ترویج مفاهیم قرآن، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی قرآن، شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های هنری، فرهنگی و قرآنی و همچنین علمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان و تجلیل از فعالان و هنرمندان فعال در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این آیین قرآنی بود.

سخنرانی، اجرای نقالی، شعر خوانی، نمایش خیابانی و اهداء جوایز به برگزیدگان از برنامه‌های مراسم پایانی دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر بود.

این هفته در آستانه سالروز رحلت آیت الله میرزا معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار، از ١١ تا ١٥ اسفند با اجرای ٩ برنامه در بخش اصلی و ١٠ برنامه در بخش جنبی برگزار شد.

انتهای پیام/ک

تجلیل از برگزیدگان دومین هفته قرآن و عترت بوشهر

برچسب ها: قرآن ، مفاهیم قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.