اداره کل مدیریت بحران مازندران درباره کاهش دما و بارش برف روز‌های جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ اسفندماه به کشاورزان و صیادان استان هشدار داد.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی از فردا جمعه با نفوذ سامانه سرد بارشی به استان، بارندگی و وزش باد ابتدا در مناطق غربی استان شروع و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی استان نیز بارانی خواهد شد.

وی افزود: بارش متناوب بهمراه کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه تا پایان روز شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

احمدی گفت: در این مدت دریای خزر مواج بوده و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی پدیده مه همراه با بارش برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: با توجه به شرایط جوی فوق کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی به رانندگان توصیه کرد در هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی ضمن کسب اطلاع از مسیر با رعایت نکات ایمنی حرکت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به پیش بینی برف و مه آلود شدن محور‌های کوهستانی رانندگان هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ، زنجیر چرخ احتیاط لازم را به دلیل لغزندگی جاده به عمل آورند.

احمدی افزود: در این مدت دمای به طور قابل ملاحضه‌ای کاهش می‌یابد، شهروندان و مسافران نسبت به مصرف بهینه گاز اقدام کنند.

وی گفت: صاحبان واحد‌های پرورش مرغ و طیور و گلخانه داران با توجه به کاهش دما تدابیر لازم جهت پیشگیری از بروز خسارت انجام دهند.

وی به صیادان نیز توصیه کرد از ماهیگیری، قایقرانی و هرگونه فعالیت دریایی در هنگام مواج بودن دریا جداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.

انتهای پیام/آ

مدیریت بحران مازندران درباره کاهش دما و بارش برف هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار