معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سیاست دولت عدم مداخله‌گری در امور مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور ظهر امروز در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و سیزدهیمن دوره تحلیف کارآموختگان وکالت گلستان گفت: پس از گذشت ۷۰ سال از فعالیت کانون‌های وکلا باید به مرحله‌ای می‌رسیدیم که درباره آثار و کار‌های دیگر می‌پرداختیم، اما هنوز نگران حفظ ریشه‌های استقلال کانون وکلا هستیم.

وی با غلط خواندن ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه گفت: این مصوبه کاملا غلط بوده و زمانی هم که در دولت بحث شد، مورد اعتراض ما قرار گرفت. وقتی یک مصوبه اشتباه است، باید به دنبال کوتاه‌ترین زمان اجرای آن باشیم نه اینکه بخواهیم دوباره آن را تداوم دهیم.

وی با بیان اینکه ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه سبب خدشه‌دار شدن استقلال کانون وکلا می‌شود، افزود: بحث بر سر استقلال نهادی است که کشور به آن نیاز دارد و این خواسته بحقی بوده که مورد توجه دولت است. کانون وکلا فراز و نشیب‌ها را پشت سر گذاشته و همه التهابات اجتماعی را نیز گذرانده و همواره در حال خدمت است.

جنیدی با اشاره به عزم دولت برای واگذاری امور به مردم در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی اظهارداشت: سیاست دولت عدم مداخله‌گری در امور مردم است؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد که اداره یک گروه فرهیخته و کاربلد را که اصرار دارند مستقل باشند را خدشه‌دار کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: برای بقا، دوام و قوام هر ساختار سیاسی نیاز به احساس و اصل عدالت داریم. آنچه که محل اشکال بوده این است که یک نهاد مستقلی به نام کانون وکلا وجود دارد و با این مصوبه مجلس قرار است یک نهاد موازی دیگری ایجاد شود.

جنیدی عنوان داشت: قرار است در دولت کمیته‌ای برای رفع این نگرانی داشته باشیم و کانون‌های وکلا در استان‌ها می‌توانند پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در چهارچوب گفتگو و تعامل معتقدم کانون‌های وکلا و قوه قضاییه باید با هم نشست داشته باشند، در این موارد باهم سخن بگویند و راه‌های موثری برای حل این مسائل پیدا کنند، اما تا پیش از رسیدن به این مرحله، قوه قضاییه ابتکار به خرج دهد و به جای اینکه افراد را مشخص کند معیار‌ها را به کانون وکلا اعلام نماید.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/م
 

صحبت های معاون حقوقی رئیس جمهور در گرگان

برچسب ها: هیئت دولت ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.