ویدئویی از صحبت‌های سردار خیبر شهید حاج محمد ابراهیم همت و عرض ادب به امام خمینی و التماس دعا از ایشان را مشاهده می‌کنید.

شهید همت

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،۱۷ اسفند سالروز شهادت فرمانده بی‌بدیل لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) حاج محمدابراهیم همت است. هم او که سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی در وصفش گفت: «من هرگز اجازه نمی‌دهم که صدای حاج همت در درونم گم شود. این سردار خیبر، قلعه قلب مرا نیز فتح کرده است».

با شروع عملیات رمضان، در تاریخ ۶۱/۴/۲۳ در منطقه شرق بصره، فرماندهی «تیپ ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)» را بر عهده گرفت و بعد‌ها با ارتقای این یگان به لشکر، تا زمان شهادتش، در سمت فرماندهی آن لشکر انجام وظیفه کرد. در عملیات مسلم‌بن‌عقیل (ع) و محرم در سمت فرماندهی «قرارگاه ظفر»، سلحشورانه با دشمن متجاوز جنگید. سرعت عمل و صلابت رزمندگان لشکر ۲۷ تحت فرماندهی او در «عملیات والفجر ۴» و تصرف ارتفاعات کانی مانگا هرگز از خاطره‌ها محو نمی‌شود.

اوج حماسه‌آفرینی این سردار بزرگ در «عملیات خیبر» بود. در این مقطع، حاج همت تمام توان خود را به کار گرفت و در آخرین روز‌های حیات دنیوی‌اش، خواب و خوراک و هرگونه بهره مادی از دنیا را بر خود حرام کرد و با ایثار خون خود برگی خونین در تاریخ دفاع مقدس ثبت کرد. سرانجام، سردار بزرگ اسلام حاج محمدابراهیم همت در روز ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در «جزیره مجنون» به دیدار معبود خویش شتافت و به جمع دوستان شهیدش ملحق شد.

در ادامه ویدئویی از صحبت های سردار خیبر حاج محمد ابراهیم همت و عرض ادب به امام خمینی و التماس دعا از ایشان را مشاهده می کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.