مقام‌های شرکت بوئینگ آماده ارسال کپسول فضایی منحصربه‌فرد خود به ایستگاه فضایی بین المللی در ماه آوریل ۲۰۱۹ هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از موفقیت کپسول فضایی کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی، شرکت بوئینگ نیز اعلام کرده است کار ساخت کپسول فضایی این شرکت رو به اتمام است و پرواز آزمایشی (CST-۱۰۰ Starliner) به ایستگاه فضایی بین المللی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
 

کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس ایکس در ماموریتی به نام Demo-۱ در تاریخ ۲ ماه مارس ۲۰۱۹ به فضا پرتاب شد و پس از طی ۷۲ ساعت به ایستگاه فضایی بین المللی رسید؛ این کپسول فضایی پس از اتمام ماموریت خود در روز ۹ ماه مارس، برابر با جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ به سوی زمین  بازگشت.
 
پرتاب کپسول فضایی CST-۱۰۰ Starliner از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام خواهد شد؛ موشک (Atlas V rocket) کپسول فضایی را به خارج از جو کره زمین حمل خواهد کرد.
 

مقام‌های شرکت اسپیس ایکس پس از موفقیت در پرتاب کپسول فضایی کرو دراگون ماموریت Demo-۱ اعلام کرده‌اند در ماه جولای سال میلادی جاری قصد دارند ماموریت Demo-۲ را انجام دهند و دو فضانورد ناسا که دوره‌های آموزشی را در اسپیس ایکس گذرانده‌اند به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.
 

هر دو کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس ایکس و CST-۱۰۰ Starliner قابلیت حمل ۴ فضانورد را دارند که یک نفر بیش از کپسول فضایی سایوز روسی است.

هزینه انتقال افراد به فضا با کپسول فضایی سایوز 

پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ ناسا با استفاده از موشک و کپسول‌های فضایی روسی مشهور به سایوز به حمل و نقل فضانوردان و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی می‌پردازد؛  هزینه کرایه هر صندلی در کپسول فضایی سایوز برای انتقال فضانوردان حدود ۸۰ میلیون دلار است و به همین دلیل آمریکا با اسپیس ایکس و بوئینگ برای ساخت نسل جدید کپسول‌های فضایی وارد مذاکره شد.
 
قرارداد اسپیس ایکس با ناسا حدود ۲.۶ میلیارد دلار و با بوئینگ حدود ۴.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.
 
افزون بر ساخت کپسول فضایی، دانشمندان ناسا در همکاری با بوئینگ و چند سازمان دیگر در حال طراحی نسل جدید لباس فضانوردی هستند که ویژگی‌های منحصربه فردی دارد وبه فضانوردان امکان حرکت بیشتری می‌دهد.
 
منبع:Space
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار