مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : جاری شدن زاینده رود در پایداری بناهای تاریخی موثر است.
فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به فعال شدن این سازمان درشهرستالن اظهار کرد: ۷۰۰ جاذبه‌  تاریخی در استان اصفهان آماده بازدید میهمانان نوروزی است و در این زمینه ادارات میراث فرهنگی در هر شهرستان موظف شدند تا فهرستی از اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهرستان تهیه و برای رفاه مسافران نوروزی در اختیار آنان قرار دهند.

وی با اشاره به رویکرد این سازمان مبنی بر نشاط بخشی به مسافران نوروزی اضافه کرد: امسال نیز ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری با همکاری شهرداری و با توجه به مناسبت‌های مذهبی ایام رجب با همکاری اداره اوقاف طرح‌هایی همچون آرامش بهاری برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در نوروز ۹۷، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در مکان‌های اقامتی در استان مستقر شدند که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: پیش بینی میراث فرهنگی برای نوروز ۹۸ اسکان حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی است.

الهیاری از اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و اصلی‌ترین مرکز فروش سوغات یاد کرد و افزود: قطعا یکی از رونق‌های گردشگری کسب و کار‌هایی در زمینه صنایع دستی است و بر این اساس میراث فرهنگی در نظر در ایام نوروز ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان را با برپایی نمایشگاه معرفی کند.

وی ادامه داد: در تمامی مکان‌های اقامتی شهرستان پیش بینی عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در بازارچه‌های محلی شده است.

الهیاری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر جاری شدن آب در زاینده رود و تاثیر آن در جذب گردشگر افزود: زاینده رود همواره به عنوان نماد اصفهان در دنیا شناخته می‌شود و بر این اساس حیات آثار تاریخی و رونق کشاورزی به این رودخانه وابسته است؛ در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی زاینده رود شاهد فرونشست زمین و همچنین آسیب بنا‌های تاریخی استان و به خصوص مرکز استان بودیم.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به بازدید اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از اصفهان و در ایام جاری بودن رودخانه زاینده رود افزود: این موضوع سبب شد تا ایشان مکاتباتی با وزیر نیرو و شخص رئیس جمهور داشته باشند و بر موضوع تاثیر جاری بودن زاینده افزایش گردشگر تاکید کنند.

وی در پایان گفت: در نهایت رئیس جمهور دستور بازگشایی زاینده رود را به وزیر نیرو صادر کردند.

 

 

انتهای پیام /س

برنامه های جذب گردشگر در ایام نوروز به اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.