استاندار مازندران ضمن گرامیداشت ۱۸ اسفندماه سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تشکیل کانون‌ها را یکی از اقدامات کلیدی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه طی سال‌های اخیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های سازنده‌ای در حوزه فرهنگ داشته است گفت: که این اقدامات باید بیشتر اطلاع‌رسانی و در راستای سیاست‌های نظام و دولت تقویت شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید کانون امید اجتماعی در جامعه باشند، گفت: باید در این کانون‌ها به‌دنبال ایجاد افزایش امید اجتماعی، وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان جامعه باشیم.

حسین‌زادگان با گرامیداشت سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: از صدر اسلام تاکنون مسجد جایگاه مهمی در بین مسلمانان داشت و انقلاب اسلامی نیز از مساجد آغاز و به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه مسجد می‌تواند نقش‌آفرینی مناسبی در گسترش معارف اسلامی و افزایش امید اجتماعی داشته باشد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در کادرسازی جوانان مسجدی و جذب نیرو‌های نوجوان و جوان به مساجد را دارد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه حرکت‌های خودجوش و فرهنگی باید در مساجد تقویت شود و کانون فرهنگی هنری مساجد می‌تواند با توجه به وظایف و مسئولیت‌ها این مسئله را مورد توجه قرار دهد، گفت: برخی از کانون‌های فرهنگی هنری به‌عنوان یک نهاد مردمی حرکت‌های خودجوش و خلاقانه‌ای دارند که این ایده‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی باید شناسایی و برای گسترش آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/م

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  بایدکانون امید اجتماعی در جامعه باشند

برچسب ها: استانداری ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار