رئیس اتحادیه بافندگی فرش دستباف شهرستان مهاباد گفت: ۳۲۰ نفر از قالیبافان و گلیم بافان مهابادی امسال با شرکت در دوره‌های آموزشی، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، چیا قربانی اقدم رئیس اتحادیه بافندگی فرش دستباف شهرستان مهاباد گفت: این دوره‌های آموزشی به همت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان و همکاری اتحادیه بافندگی فرش دستباف در نه مرحله برگزار شده و ۳۲۰ نفر از هنرآموزان با شرکت در این دوره ها، آموزش‌های لازم را فراگرفتند. 

وی افزود: در این دوره‌ها کارآموزان با مقدمات بافندگی و ابزارآلات فرش دستباف، چله کشی، نقشه خوانی، بافندگی، شناسایی علوم بافت و حقوق اجتماعی قالی بافان آشنا شدند.

قربانی اقدم، با بیان اینکه این دوره‌ها به طور رایگان برای علاقمندان برگزار شد، افزود: در پایان هر دوره به شرکت کنندگان گواهینامه درجه دو بافندگی اعطاء شد.

وی گفت: این هنرمندان در قالب کارگاه‌های متمرکز، غیرمتمرکز، طرح‌های پشتیبان، شرکت‌های تعاونی و قالیبافان مستقل خانگی مشغول به تولید فرش دستباف هستند.

رئیس اتحادیه بافندگی فرش دستباف شهرستان مهاباد با بیان اینکه یکهزار و ۹۵۰ بافنده هم اکنون زیرپوشش بیمه قالیبافی هستند، افزود: سالانه بیش از چهار هزار مترمربع فرش دستباف در این شهرستان تولید می‌شود.

قربانی اقدم اضافه کرد: مهاباد به لحاظ حجم بافت و تعداد بافنده رتبه سوم فرش دستباف آذربایجانغربی را در اختیار دارد.

انتهای پیام/ج

دوره های آموزشی گلیم بافی در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.