صادرات غیر نفتی کهگیلویه وبویراحمد درمقایسه با سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد، درکارگروه توسعه صادرات کالا‌های غیر نفتی گفت: میزان صادرات کالای غیرنفتی از طریق گمرک استان از ابتدای امسال تاکنون ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده که درمقایسه با سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

داریوش دیودیده با اشاره به اینکه بیشترین صادرات مربوط به سیمان مارگون به ارزش ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده است افزود:عمده‌ترین کالا‌های صادر شده از استان طی این مدت شامل سیمان، عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت، درختچه گل رز و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: این میزان کالا از طریق گمرک استان به کشور‌های آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و افغانستان و سیمان از طریق گمرک استان فارس صادر شده است.

درست مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی کهگیلویه وبویراحمد هم در این جلسه با بیان اینکه ۱۴ نمایشگاه ازتولیدات داخلی درشهر‌های یاسوج، دهدشت، و دوگنبدان برگزارمی شود از فرمانداران خواست در خصوص برپایی نمایشگاه در استان همکاری کنند.

رحمتی مدیرکل اداره استاندارد هم در این جلسه با انتقاد از عرضه کالا‌های بونجل و بدون علامت استاندارد در برخی نمایشگاه‌های استان گفت: مهمترین هدف برپایی نمایشگاه بایدترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از کالا‌های استاندارد و مرغوب و حمایت از تولیدات داخلی باشد که مسئولان با اجباری کردن عرضه کالا‌ها با پروانه استاندارد برای این هدف گام بردارند.

گوهرگانی معاون اقتصادی استاندارد هم تنوع بخشی به صادرات از برنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است گفت: صادرات غیرنفتی و تجارت در استان باید به عنوان یکی از برنامه‌های محوری در رونق اقتصادی و توسعه استان قرار گیرد.

انتهای پیام/غ

صادرات غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد افزایش یافت

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.