به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش بهعنوان سازمان فراگیر و نیروی اثرگذار اجتماعی در خدمت اهداف رشد و تعالی کشور به ویژه اهداف فرهنگی و اجتماعی است. در این راستا نقش مدیران مدارس غیر دولتی بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: بر اساس ماده ۹ قوانین و مقررات مدارس غیر دولتی، کلیه برنامههای آموزشی و تربیتی مدارس غیر دولتی بر اساس مقررات و دستورالعملهای وزارت آموزش و پرورش است و مبنای حرکت وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است.
ناهید فضلی در سخنان خود به تبیین مدرسه در سند تحول بنیادین پرداخت و گفت: مدارس غیر دولتی زمینهساز فرصتهای متنوع یادگیری هستند و نقش مهمی در اجرای عدالت آموزشی دارند.
وی تأکید کرد: با بسط و گسترش مدارس غیر دولتی میتوانیم زمینهساز اجرای عدالت آموزشی باشیم؛ چرا که تراکم دانشآموزان در مناطق شهری بالاست و اولیایی که میتوانند فرزندانشان را به مدارس غیر دولتی هدایت کنند، موجبات کیفیت در مدارس دولتی را رقم میزنند، رشد و تعالی کشور در گرو کیفیتبخشی و رشد همهجانبه تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی روستایی، عشایری، مناطق مرزی و محروم است.
معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت: در آموزش ابتدایی، یکی از برنامههای ما تنوعبخشی به محیط و فضاهای یادگیری است. تفکر سنتی معلم به عنوان انتقالدهنده را کنار بگذاریم، فضاها را تغییر دهیم، معلم نقش تسهیلگر داشته باشد و دانشآموزان در فضاهای غنی با شوق و نشاط حضور یابند.
فضلی در بخش دیگر از سخنان خود افزود: دوران ابتدایی، دوران آموزشهای تخصصی نیست؛ بلکه دورهای است که دانشآموز باید به یادگیری و محیطهای تعلیم و تربیت علاقهمند گردد. بنای سواد خواندن و نوشتن و حساب کردن و مهارتهای زندگی و حقوق شهروندی را باید به خوبی پیریزی کنیم.
فضلی اظهار کرد: آموزش معلمان مدارس غیر دولتی و بهروز شدن و استفاده از روشهای نوین تدریس و ارزشیابی میتواند موجبات کیفیتبخشی را فراهم شود.
انتهای پیام/ز