رییس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: بیماری نیوکاسل می‌تواند در مدت کوتاهی خسارت زیادی به مرغداری‌ها و طیور روستاییان وارد کند و استفاده از واکسن یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری با شیوع این بیماری است.

مجید اسدی رییس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: برای آشنایی با بیماری نیوکاسل، راه‌های انتقال، راه‌های پیشگیری و علائم بیماری مذکور، کلاس آموزشی ویژه مرغداران صنعتی و پرورش دهندگان روستایی در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک برگزار شد.

اسدی افزود: این بیماری می‌تواند در مدت کوتاهی خسارت زیادی به مرغداری‌ها و طیور روستاییان وارد کند و استفاده از واکسن یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری و مبارزه با شیوع این بیماری است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کلاس پیشگیری از بروز و انتشار بیماری نیوکاسل و کاهش تلفات در جمعیت طیور بومی بوده، که از طرفی کمک به اقتصاد خانوار روستایی بوده و از طرف دیگر از انتقال بیماری در مرغداری‌های صنعتی نیز پیشگیری خواهد شد.

اسدی ضمن اشاره به اینکه در این کلاس در مورد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز مطالبی ارائه شد در خصوص بیماری نیکاسل در ادامه بیان کرد: طیور بومی و روستایی یکی از مخازن مهم ویروس نیوکاسل است.
انتهای پیام/ی

آموزش مبارزه با بیماری طیور در شهربابک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.