یکی از برنامه‌های حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای سال آینده ، راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته در استان و کاهش فشار بر اورژانش‌های بیمارستانی است.

راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته علوم پزشکی در سال آینده به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیامک واحدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های استان که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد گفت: دشمن بر خلاف اظهاراتشان ، دو حوزه دارو و غذا را مورد هدف قرارداده است چراکه می‌داند در این حوزه‌ها ملت فشار‌های بیشتری را متحمل می‌شوند.

وی خطاب به اصحاب رسانه بر لزوم صرفه‌جویی و اشاعه این فرهنگ میان شهروندان تاکید کرد و افزود: در این راستا ما در دانشگاه قبل از آموزش همگانی به آموزش همکاران پزشک خود با تجویز داروی کمتر قدم برداشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه رتبه اول کشوری در بحث سلامت و کنترل مرگ مادران باردار را کسب کرده است.

واحدی اذعان کرد: در حالیکه آمار مرگ مادران باردار در کشور‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند، ۸ در صد هزار است، این آمار در کردستان با تلاش مجموعه به ۶ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در ادامه این نشست  افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند در سطح استان آغاز می‌شود که در راستای نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان برای نوروز ۹۸ انجام می‌شود.

بیدارپور گفت: در راستای اجرای این طرح ۵۳ نفر درگیر بوده و روزانه ۲۱ تا ۲۳ گروه از ۱۹ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح اماکن عمومی استان و همچنین اماکن بین راهی بازدید می‌کنند.

وی اظهار داشت: امسال نیز با توجه به شرایط بازار و وضعیت سفر‌های مردمی احتمال افزایش آمار مواد غذایی فاسد در این مراکز وجود دارد لذا انتظار می‌رود مردم با تلفن ۱۹۰ موارد مشکوک را گزارش دهند.

وی بیان کرد:  تلاش می‌کنیم در سال آینده مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان راه اندازی شود که تا ۲۴ شب فعال بوده و مردم می‌توانند به جای مراجعه به اورژانس‌ها به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه اول کشوری در بحث سلامت و کنترل مرگ مادران باردار را کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.