‍ معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت:اقدامات انجام شده در زمینه مناسب سازی  پاسخگوی حجم مشکلات معلولان نیست.

مناسب سازی انجام شده پاسخگوی معلولان نیستبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  سالاری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات مناسب سازی و  جایگاه والای معلولان، حضور  شخص مدیران کل ادارات را در این جلسات  ضروری عنوان کرد و گفت: غیبت مدیران کل در این جلسات به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
 
وی گفت: درطول سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی انجام گرفته، اما  پاسخگوی حجم مشکلات معلولان نبوده و دستگاه‌های اجرایی باید عنایت ویژه‌ای به این بحث داشته باشند و گزارش اقدامات صورت گرفته را در اختیار دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان قرار دهند.
 
 رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز با اشاره به وجود مشکلات بر سر راه معلولان و افراد ناتوان در تردد و رفت و آمد در فضا‌های عمومی و شهری، گفت: در این راستا نیازمند اقدامات زود بازده از قبیل: ایجاد رمپ، نصب نرده و نصب علائم هشداردهنده برای جامعه هدف هستیم و باید در درازمدت با برنامه ریزی درست و جامع به تغییرات ساختاری ساختمان‌ها و امکان عمومی بپردازیم.
 
نرگس کیانی مسئول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه نیز عنوان کرد: مناسب سازی ایجاد فرصت‌های برابر در جامعه برای همه است.
 
به گفته وی، طبق تصویب قانون جامع معلولان تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی، غیر دولتی الزام به رعایت شاخص‌های مناسب سازی برای تسهیل در تردد معلولان هستند.

انتهای  پیام/ز


مناسب سازی ایجاد فرصت‌های برابر در جامعه برای همه است

برچسب ها: استانداری ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.