نمکی گفت: امروزه پوشش واکسیناسیون در کشور تقریبا ۱۰۰ درصد است و ۱۸۰۰۰ مرکز بهداشت در ایران فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۱۸۰۰۰ مرکز خانه بهداشت در کشور/ گرانی اجناس با افزایش ورود مواد غیر قابل استفاده به بازار همراه استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در مراسم مانور سلامت نوروزی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: من در سه دهه قبل مسئولیت بهداشت را برعهده داشتم و همان زمان اداره کل بهداشت محیط وزارتخانه را راه اندازی کردم.

وی افزود: در ایام قدیم برای رعایت شاخص‌ها با مشکلاتی عدیده‌ روبه رو بودیم.

مدیون فعالیت‌ کاردان‌های سلامت هستیم

نمکی گفت: این کشور مدیون فعالیت‌های کاردان‌های سلامت است، در زمانی پوشش واکسیناسیون ما ۳۰ درصد بوده و امروزه پوشش واکسیناسیون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در زمانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۴۷ مادر باردار فوت می‌کرد و به ازای ۱۰۰۰ تولد زنده، فوت ۱۲۰ نوزاد را پیش از یک سالگی داشتیم.

نمکی ادامه داد: در سالیان گذشته ۱۰۰۰ خانه بهداشت در کشور بود اما امروزه خانه‌های بهداشت به ۱۸۰۰۰ مرکز رسیده است.

وی گفت: در این شرایط نا‌جوانمردانه مسمومیت‌های غذایی می‌تواند زندگی را تبدیل به رنج کند و هر چقدر سبد اقتصادی بدتر باشد این موضوع سنگین‌تر و زحمات شما بیشتر می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: قیمت گوشت گران شده و هر چیزی که گرانتر شود به معنی آن است که مواد غیر قابل استفاده بیشتر وارد بازار می‌شود و این شرایط کار شما بازرسان سلامت محیط سخت‌تر خواهد کرد؛ من تقاضا دارم که ضمن حفظ همه شرایط احترام طرف مقابل را حفظ کنید.

علاقه‌ای به دور شدن از مردم ندارم

وی افزود: دوست ندارم از مردم جدا شوم و خودم خرید‌های خانه را انجام داده و به همراه خانواده به رستوران می‌روم و اصلا علاقه‌ای به دور شدن از مردم ندارم، بازرسان سلامت محیط با حفظ ادب و نزاکت باید در کار‌های خود قاطعیت داشته باشند، زیرا سلامت بزرگترین سرمایه محسوب می‌شود.

نمکی اظهار کرد: سالیان گذشته در موردی قرار بر شلاق زدن یک بازرس سلامت محیط به جرم گرفتن رشوه شد، من به قاضی گفتم اگر این نیروی صالح من را شلاق بزنید خودم را جلوی ساختمان دادگستری آتش می‌زنم که در نتیجه فردی که تهمت رشوه به ناظر سلامت محیط زده بود به خوردن شلاق محکوم شد.

وی در پایان گفت: خودم را می‌سوزانم تا شما در کمال حرمت، احترام و امنیت وظایف محوله خود را انجام دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار