مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی گفت: طرح نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۹۸ از امروزبه طور همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز طرح نظارت بر مراکز بهداشتی و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمیدرضا گلزاری مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هدف کلی ما ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری بین بخشی بین ارگان‌های استان کرمان بتوانیم بدون هیچ گونه اپیدمی و یا مسمومیت غذایی بتوانیم نوروز عاری از بیماری داشته باشیم.

وی بیان داشت:درا ین طرح ۳۱ تیم شامل دو تیم در معاونت بهداشتی و درمانی و ۲۹ تیم در شهرستان‌ها و با ۱۶۰ نیرو فعالیت خواهند داشت.

سید وحید احمدی طباطبایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز دراین جلسه گفت: طرح سراسری نظارت بر مراکز بهداشتی و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در کرمان همزمان با سراسر کشور از امروز ۲۰ اسفندماه آغاز و به مدت یکماه تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

وی گفت: همکاران ما در این ایام بدون تعطیلی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب بازدید‌های خود را انجام خواهند داد.

احمدی طباطبایی افزود: بازدید از اماکن عمومی، رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی و کنترل آب آشامیدنی از وظایف حوزه بهداشت در طرح بسیج سلامت نوروزی است.

وی بیان داشت: مردم میتوانند با سامانه ۱۹۸ نیز هر گونه تخلف را گزارش دهند.

موسی پور مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با بیان موقعیت‌های ویژه گردشگری کرمان، نظارت بر مکان‌های عرضه مواد غذایی را مهمترین اقدام برای میزبانی از گردشگران و مسافرین نوروزی عنوان کرد.

وی بر لزوم پیشگیری از مشکلات بهداشتی احتمالی در مکان‌های عرضه مواد غذایی در سراسر استان و نظارت جدی بر این موضوع توسط کارشناسان تاکید کرد.

مدیر کل غله استان نیز از اجرای طرح نان سالم از مزرعه تا سفره ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح اکنون کیفیت نان در سطح استان مطلوب است و با طرح ویژه نوروزی بازرسی ویژه برای نانوایی‌ها نیز از سوی کارشناسان بهداشت و اداره کل غله انجام خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه این طرح که به صورت ویدوئو کنفرانس با شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ونژاد بیگلری مدیر کل غله استان حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

طرح نوروزی نظارت بهداشتی براماکن تهیه غذا

برچسب ها: نظارت ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار