رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: واردات انواع نهاده‌های اولیه خوراک دام وطیور از ابتدای امسال به استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش واردات  نهاده های خوراک دام و طیور درخراسان رضوی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حامد طاهریان رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار موجود، امسال ۵۳ هزار تن انواع نهاده‌های اولیه خوراک دام وطیور به استان وارد شده که این میزان در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: درهمین مدت صادرات خوراک دام و طیور بیش از ۷ هزار و ۳۹۰ تن به ارزش ۳ میلیون و ۶۹۵ هزار دلار بوده که در ۳۴۲ مجوز صادره از سوی دامپزشکی استان به مقصد کشور‌های افغانستان-تاجیکستان-ترکمنستان-عراق-قزاقستان صادر شده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزء با کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش کارخانه‌های دارای مجوز از اداره کل دامپزشکی در اقصی نقاط استان است.

طاهریان تصریح کرد: کلیه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد ودقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام // ف. س


واردات خوراک دام و طیور در خراسان رضوی ۵۰ درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.