طرح تشکیل استان اصفهان شمالی از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

جزییات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی+ متن کامل طرحبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در جلسه علنی امروز (۲۰ اسفند) پارلمان از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

بیشتر بخوانید: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی اعلام وصول شد

گفتنی است؛ این طرح به امضای ۳۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و وکلای ملت طی این طرح اعلام کردند که نظر به وسعت جغرافیایی و تعداد زیاد شهرستان‌های استان اصفهان و مسافت بین شهرستان‌ها با مرکز این استان و شرایط حاکم بر اوضاع فرهنگی و اجتماعی حاکم بر منطقه شمالی اصفهان، این طرح پیشنهاد می‌شود.

این طرح از سوی ساداتی‌نژاد نماینده کاشان، آران و بیدگل، سالک کاشانی نماینده اصفهان، نوریان نماینده شهرکرد، محمدی نماینده تهران، حاجی بابایی همدان، بت کلیا نماینده آشوریان، قاضی‌پور نماینده ارومیه، احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر، جلودارزاده نماینده تهران، طیبه ساوشی عنایتی نماینده تهران، پروانه مافی نماینده تهران، بختیار نماینده گلپایگان، علیرضا محجوب نماینده تهران، کوچکی نژاد نماینده رشت، نوروزی نماینده رباط کریم، فریده اولاد قباد نماینده تهران، شیران خراسانی نماینده مشهد، آزادی خواه نماینده ملایر، بیرانوندی نماینده خرم آباد، عبادی نماینده بیرجند، پورابراهیمی نماینده کرمان، امیرحسنخانی نماینده فردوس، طباطبایی‌نژاد نماینده اردستان، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، آشوری تازیانی نماینده بندرعباس، نیکزادی پناه نماینده بم، سید محسن علوی نماینده فارس، بهمنی نماینده ساوجبلاغ، هزارجریبی نماینده گرگان، خاتمی نماینده ماهشهر، اختیاری نماینده زرتشتیان، نگهبان سلامی نماینده خواف و رنجبرزاده نماینده اسدآباد مطرح شده است.

برای مشاهده جزییات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
سید ابراهیم
۰۵:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
طرح کاملا عقلانی ای هس که مرکز پژوهش های مجلس کار کارشناسی روش کرده. در نهایت به نفع تمام شهرهای شمال اصفهان میشه و اقتصادشون رونق میگیره. مخصوصا کاشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
استان شدن شهرستان گلپایگان باقدمتی7000ساله منطقی وبه جاست چراکه سابقه فرمانداری آن بااصفهان برابراست وهمه شهرهای پیرامون آن روزگاری جزوگلپایگان بزرگ بوده اندولی شوربختانه به خاطرکنارافتادن این شهرازراههای اصلی وندادن امکانات ازجمله مراکزدانشگاهی وکارخانجات ودرمانی وغیره ازپیشرفت بازمانده وشهرهای تابعه یکی پس ازدیگری ازآن جداشده واززمانی که جزواصفهان رفته کارشکنیهای فراوانی رامردم ازسوی مقامات استان به یاددارند.دراین زمان ببش ازهرچیزنیازبه مستقل شدن میباشد.ازدیگرسوفاصله بسیارزیادتااصفهان انجام بسیاری ازکارهارابرای مردم شریف دیارعالم پرورگلپایگان سخت می کند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
کاشان را به قم بدهند بعد استان دیگر درست کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
من هم موافقم تقریبا می‌توان گفت که در غرب استان اصفهان شهرستانی با امکانات گلپایگان وجود ندارد شهر های خوانسار ، خمین و محلات روزگاری جزو گلپایگان بوده‌اند شهرستان گلپایگان شهرستانی ثروتمند است
Iran (Islamic Republic of)
فریدن آباد
۲۳:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
انشااله فربدن بزرگ که شامل 4 شهرستان می باشد
استان میشه و از استان اصفهان جدابشه
Iran (Islamic Republic of)
فرآخآت
۰۹:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
خور/ کآشآن / اصفآهآن / گلپآیگآن
چهآراستآن برآی توسعه ی همگون نآحیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
Mstf
۰۹:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
به نظر تنها مشکل دوری از مرکز استان است که میشه با الحاق کاشان به استان قم مشکلو حل کرد.در ضمن شاید شهرستان های دیگه راضی به جدا شدن از اصفهان نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
قوم شریف و نجیب و غیور لک حق خود را جهت تشکیل استان مستقل مطالب می نماید
و این حق مسلم قدیمی ترین قوم ایرانی است که نباید از آنها صلب شود
آثار باستانی لکستان بویژه نفش و نگاره های کوهدشت نشان دهنده تمدن چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح است این قوم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه اهالی کاشان به جای زمینه سازی بومی جهت پیشرفت همه جانبه و تحصیل آرزوی دیرینه خود که همان مستقل شدن از استان اصفهان است; سالهاست که عبارت"اصفهان حق ما را می خورد " را در ذهن کودکان خود می پرورانند غافل از اینکه راه را اشتباه طی می کنند. البته با این ذهنیت به نفع همه است که کاشان از استان اصفهان جدا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کاشان شهر قدیمی ومتمدنی است ولی متاسفانه مردم آن سالهاست تفکر اشتباهی را دارند که بجای تمرکز روی شهر خودشان روی تهران تمرکز کرده اند بجز چند کارخانه سنتی قالی بافی تمام سرمایه ها ونخبگان کاشانی درتهران متمرکز شده اند اگر همین افراد در اصفهان متمرکز می شدند قطعا وضعیت کاشان بهتر از این بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مشخص است این طرح با محوریت برخی نمایندگان تهران کلید خورده .چون تهران از قدیم همیشه از استانهای قدرتمند مثل اصفهان وتبریز و فارس وکرمان و خوزستان نگران بوده که نکند ثروت وقدرت کشور که بنوعی در تهران تجمیع شده به سایر شهرها برود .با ورشکست شدن صنایع نساجی اصفهان نابود شدن کشاورزی اصفهان مشکلات عدیده صنایع فولاد اصفهان که ناشی از عدم توجه مرکز نشینان بوده است می خواهند آخرین ضربه را نیز وارد کرده وبنوعی خیال خود را از اصفهان نیز آسوده کنند.البته با توجه به هوشیاری نمایندگان اصفهان وسایر استانهایی که از این نظر آسیب دیده اند بعید می دانم این طرح اجرایی شود.چون شک نکنید ازین به بعد هر شهر واستانی ادعایی به ضررشان کند همین رفتار را درتجزیه آن اجرا می کنند
United States of America
ندا مجید
۱۹:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
از بعد از تشکیل استان البرز گفته شد که تعداد استان های کشور بیشتر از این نخواهد شد و تنها تغییرات در تقسیمات درون استانی خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
کاش استان فارس شمالیم طرح ش میرفت مجلس اقلید اباده صفاشهر بوانات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اگر اصفهان تقسیم بشه شک نکنید بعدا صاحبان ثروت بسراغ بقیه استانها هم می آیند.
United States of America
محمد
۰۵:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
بعیده این اتفاق بیفته...
جمعیت اصفهان به شکلیه که تقریبا همه ی شهرهای پرجمعیت اون در شعاع 70 کیلومتری مرکز استان (شهر اصفهان) قرار گرفتن. و شهرستان ها و مناطق دور از مرکز حتی با رشد منقی جمعیتی هم مواجه بودن!

شهر کاشان تنها نقطه پرجمعیت استان هست که دور از محدوده ی شهری اصفهان قرار داره ولی نه از نظر جمعیت و نه از نظر موقعیت شرایط لازم برای مرکزیت استان رو نداره. ضمیمیه ی مناسبی هم نداره. (فقط نطنز و آران بیدگل)

نمایندگان و مسئولین استان اصفهان از غرب تا شرقش همیشه با هم همسو بودن و بدون شک اقداماتی برای جلوگیری از این تقسیم انجام خواهند داد. ضمن اینکه در صورت تشکیل استان جدید جمعیت اصفهان از استان هایی مثل خوزستان و... کمتر میشه و بعیده اصفهانی ها چنین اجازه ای بدن.

احتمال تقسیم استان هایی مثل لرستان و خوزستان و دیگر استان ها خیلی بیشتر از اصفهان هست... بهتون قول میدم تا قرن ها هر تغییر در مرز بندی های داخلی کشور انجام بشه اصفهان به همیبن شکل باقی میمونه.

ضمن اینکه پس از تشکیل استان البرز گفته شده که قرار نیست استان دیگه ای به تعداد استان های کشور افزوده بشه و تعداد استان های کشور تا ابد 31 باقی خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
پس شهرستان گلپابگان چی میشه جمعیت گلپایگان هم زیاده و بعد از کاشان و آران و بیدگل اولین شهرستان پرجمعیتیه که راهش تا اصفهان خیلی دوره در ضمن طرح استان اصفهان غربی با مرکزیت گلپایگان هم داده شده ودر غرب اصفهان بهترین انتخاب شهزستان گلپایگانه چی میشه اگه گلپایگان با این جمعیت و امکانات بره زیر نظر کاشان باید استان اصفهان غربی(استان گلپایگان)با مرکزیت گلپایگان تشکیل بشه تا به وضعیت غرب استان رسیدگی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
abbasgholi mirza
۱۸:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
همه اونجاهایی که محروم موندنو بی آب رو داره جدا میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
بجز کاشان که سالهاست بدلیل عدم علاقه نخبگان خودشان به سعی وتلاش فکر میکند با جدایی از اصفهان سرمایه ها به کاشان سرازیر میشود هیچکدام از شهرهای دیگر استان اصفهان چنین نظری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
گلپایگانی
۱۷:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
میدونستید کشور ترکیه با وسعت نصف ایران و جمعیت برابر با ایران، 81 استان داره؟؟؟؟
50 تا استان بیشتر از ما دارن و اتحادشون هم خیلی از ایرانیا بیشتره.
لطفا جهانی فکر کنید نه منطقه ای!
این کار به نفع کشوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
می دانستید تجزیه استانها بجز برای صاحبان قدرت وثروت مرکز منفعتی برای اهالی استانها ندارد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
بنده به عنوان یک نائینی کاملا با اینکه شهرم تحت نظر کاشان بره مخالفم... اولا فاصله ما از نائین تا اصفهان چیزی حدود 1:45 است و از نائین تا کاشان چیزی حدود 3 ساعت؛ اگر اصفهان به شهر ما رسیدگی بیشتری بکنه، دوست داریم تحت نظر اصفهان بمونیم و الا اگه قراره تقسیم بشیم ترجیح می دیم بریم تحت استانداری یزد که از اصفهان هم برای ما هم بهتر و هم مفیدتره... نائین در واقع در سالیان قدیم، شهری از شهرهای استان یزد بوده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
بازم به شما که حرف حق را زدید.خداوکیلی چی شد از یزد جدا شدید وحالا یزد که مناطقی از خراسان جنوبی را ضمیمه کرده چه اتفاقی در آن شهرها افتاده
Germany
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اصفهان همیشه یکی از با لیاقت ترین و هماهنگ ترین استانها از نظر مدیریتی بوده و هست و خواهد بود!

به جای تقسیم اصفهان بروید استان سیستان و بلوچستان مظلوم را به سه استان شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم کنید!
تا با افزوده شدن ادارات در شهرستانهایش
و با وجود سه استانداری جداگانه
و بالطبع آن تخصیص اعتبارات و بودجه برای پروژه ها
و اشتغال قشر تحصیلکرده بومی آن در ادارات استان خودشان مانند بیرجند و بجنورد ،
و افزایش امید به زندگی و ...
در آن خطه سبب محرومیت زدایی آنجا شوید و همچنین با پیشرفت استان، امنیت مرزهای شرقی بطور کامل برقرار میشود...

سیستان و بلوچستان را دریابید!!!!
Germany
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
سیستان و بلوچستان دقیقا مانند خراسان به سه استان بزرگ قابل تقسیم است و در روند رشد استان موثر واقع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
شهروند گرامی تجزیه اصفهان بنظر می رسد صرفا بعد سیاستی داشته باشد تا اقتصادی. کدامیک از نمایندگانی که از همدان وبوشهر و مشهد و شهرکرد وخصوصا تهرانی های با سیاست که این طرح را امضا کردند به شکلات کاشان اگاهی دارند .مناطق خودشان منظورم شهرستانهاست جزو محرومترین مناطق کشور است ولی متاسفانه فریبخورده اندوبجای رسیدگی به وضعیت استان خود به استانهای دیگر نظر دارند
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۴:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
ا کاشونم شهره من خیال میکردم یکی از روستاهای اطراف اصفهانه آخه تازه نقشه اتاق خوابمو باز کردم برا خونه تکونی کاشون زیر پونزه نقشه بود
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۳:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
از زمان قدیم توی کاشون، زندگی شهری داشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کاشان شهر قدیمی ومتمدنی است ولی متاسفانه مردم آن سالهاست تفکر اشتباهی را دارند که بجای تمرکز روی شهر خودشان روی تهران تمرکز کرده اند بجز چند کارخانه سنتی قالی بافی تمام سرمایه ها ونخبگان کاشانی درتهران متمرکز شده اند اگر همین افراد در اصفهان متمرکز می شدند قطعا وضعیت کاشان بهتر از این بود
Iran (Islamic Republic of)
کاشانی
۰۰:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب ناشناس یک سوال از شما دارم چراکاشانی ها بجای تمرکزی شهر خودشان روی تهران متمرکزند یا حداقل روی اصفهان متمرکز نیستند علت راجع می دانید جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۱۲:۵۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
قابل توجه، آقا، شما اینجا افاضه کلام میکنی که کاشان شهر نیست دیگه. قبول. کاشان شهر نیست. اصلاً دهکوره است. اما لطفاً این را هم بدان که الآن مگر شهرکرد مرکز استان نیست؟ این شهر 50 سال پیش روستایی بود به نام دهکرد. زاهدان روستایی بود به نام دزداب. یاسوج روستایی بود به نام تل خسرو. باز هم بگویم؟ چطور اینها توانستند استان شوند، اما کاشان نمی تواند؟ آقا، آن زمانی که در رژیم پهلوی اینها را استان می کردند شما کجا تشریف داشتید؟ زور تان حالا آیا به امثال قم و قزوین و کاشان رسیده؟ برو عمو. اول مغزت را به کار بینداز، بعد حرف بزن. ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
استان باستان
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۰:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
درود بر کاشان 7000 ساله کاشان باید از زیر فشار اصفهان بیاید بیرون بعضی از این اصفهانی ها خیلی سال است حق ما کاشانی ها را میخورند ......ا
اولی همین عوارضی کاشان که در اتوبان کاشان زدنند ولی میلیاردی میره تو جیب شهرداری اصفهان
دومی نظام مهندسی استان تمام کارهای عمرانی کاشان را مزایده گذاشته بعد به نظام مهندسی اصفهان میدن
سومی کاشان با حومه خود نزدیک به 1ملیون جمعت این بودجه جوابگوی این شهرستان وسیع نیست............
بعد از این حرفا انشالله استان بشه استان کاشان
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۱:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
آخه با انصاف شهری که به تنهایی به اندازه 15تا استان درآمد فقط از فولاد داره حق شما کاشانیا را میخواد چکار تازه تو اینترنت چک کن جمعیت کل شهرستان کاشان 400000 نفر نیست کجا 1000000 نفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
یعنی فکر می کنی کاشان ملاک های استان شدن رو داره؟بعید میدونم
Iran (Islamic Republic of)
مري
۱۰:۰۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اين طرح عملي نيست
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر
۰۷:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
این طرح در کل دچار مشکل است. بنظر می رسد در بین تمام مشکلات موجود فقط هزینه های دور بودن از مرکز مسئله است. بعنوان فردی که سالها با شهر کاشان ارتباط داشته ام و با وجود همه پیشرفت هایی که این شهر داشته است بیان این مشکل مضجک به نظر می رسد. در واقع تنها مسئله وجود استانی به نام کاشان است.
در مرحله نازل تر بیان خوانسار و گاپایگان بعنوان جزئی از این استان است که با توجه به نقشه ای که برای اصفهان حاصل خواهد شد، نتیجه آن مثل جویدن موش از یک تکه نان است. آخر ارتباط این دو شهر با شمال استان چیست ؟ با این وصف می توان خمینی شهر اصفهان را هم بعنوان جزئی از استان نوررسیده کاشان مطالبه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اینا در پی درست کردن میزهای ریاست جدید برای خود و اطرافیانشان هستن وگرنه تو این شرایط بحران اقتصادی اینهمه خرج اضافی.
Germany
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۰۷:۳۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
آخه کل این شهرهاییکه که نوشته جمعیتشون 1میلیون نفر میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اصلن طرح هر خانه یک استان اجرا بشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
آقا، شما اگر مرد هستی، طرح بده که این استانهای اضافی کنونی را کم کنند. کاشان وقتی می بیند امثال شهرکرد و یاسوج استان هستند، چرا ادعای استان شدن نکند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
يعني استان جدا بشه هزينه ها مياد پايين؟!
Iran (Islamic Republic of)
افراح
۰۲:۱۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
نماینده ی ماهشهر آقای گلمرادی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
چرا اب خوزستانو میدن اصفهان درصورتیکه بیشترشهرستانهای خوزستان تالستونا اب ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۱:۵۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
کی دادن تا چی میشه که زنجیره انسانی تشکیل میدین که تازه آب سمیرم که برا شما میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مرکر نشينان عزيز سياست تفرقه بنداز و حکومت کن را در پيش گرفته اند برادر گرامی سدهای خوزستان لبریز شده. تنها سد اصفهان خشک شده. سرمنشا آب دو استان از کوههای زاگرس مرکزی .اینها همه متعلق به ایران است نه من وشما.ای کاش یک خورده گسترده تر فکر می کردی .در غیر اینصورت تمام استانها ادعای مالکیت بخشی از منابع خود را می کنند ومیشه قانون هرچیزی مال خودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اصلا آقا نماینده،طرحش رو پس گرفت،خواهشا جوش نخورین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بجای این کار جزء استان قمش کنند. چون شهرستان های بالای اصفهان تا قم حدودا یک ساعت راه ندارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
ما کاشونی ها هم از دست مدیرهای اصفهانی راحت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
همین افکار هست که شما را اینطور عقب نگه داشته .بجای اینکه نخبگانتان بیایند مرکز استان و پستهای کلیدی را بگیرند .رفتند تهران وسرمایه گذاری در آنجا کردند.عید به عیدم میان سری به کاشان میزنند تا یادشان نرود.سیاست جدا جدا کردن شهرها واستانها از یکدیگر فقط برای افرادی خوب است که ثروت ملی را در دست خود نگاه داشته اند چون شهرها به تنهایی نمی توانند ادعایی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
Milad 67
۲۲:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
چند ساله میخوان کرمان را هم دو قسمت کنند که نمیگذارند...
این طرح اصفهان هم رو هوا میمونه...زیاد بهش دل نبندید...
کرمانی ها میترسن جیرفت از دستشون بره...چون بیشترین سود را برای کرمان داره...
اگر میگذاشتن و فکر منافع خودشون نبودن الان دیگه تو جنوب کرمان حداقل کپر نشین و فقیر نداشتیم...حداقل بودجه و درامدش تو خود شهرش خرج میشد نه این که بره کرمان و یک سومشم خرج خود جیرفت و شهر هاش نشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اسم استان چی میزارن حالا
Germany
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
کوچک اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
تفکیک استانها جز تنش های قومیتی چیزی اضافه نمیکنه.
اصفهان اصفهان بوده و خواهد بود و باید باشد . هرچیزی غیر از این خیانت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
کاشان ،کاشان بوده و از قبل بحث استان شدن شهرستان مطرح بوده.در کاشان متفق القول همه میخواهند از اصفهان جدا شوند و مسبب اصلی استان نشدن کاشان ،مسئولین اصفهانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اصفهان نصف جهان نمی شود آن را به دوقسمت تقسیم کرد آن وقت سازمان ملل به ما ایراد می گیرد که چرا نصف جهان را ناقص کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
آی کیو استان اصفهان رو تقسیم میکنن نه شهرش رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
نباید استان ها تکه تکه و کوچک شوند
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۱۳:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام. این حرف را باید سالها پیش می زدی. الآن دیگر دیر شده. الآن دیگر برو در را باز کن و همه بیایند تو. پشت در عیب است. آقا، اگر قرار است کاشان و امثال کاشان پشت در بمانند، پس چرا شهرها و مناطق کوچکتر را راه دادی و الآن داخل اتاقند؟ ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
امان از طرح های آبکی و بدون کارشناسی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
لطفا به فکر تورقوز آباد هم باشید الان تورقوز آباد هم ظرفیت استان شدن داره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
این طرح های غیر کارشناسی والبته در پشت پرده کمی سیاسی ودر روی پرده با اشاعه احساسات هیچ دردی را برای استان اصفهان دوا نمی کند زاینده رود را از اصفهان گرفتند کشاورزی لنجانات رااز بین بردند هوای اصفهان را با این همه کارخانجات ازبین بردند تاحدی که دیگر در اصفهان وحومه ان جای زندگی نیست بیماری ام اس بیماری سرطان کم شدن ازدواج وکم شدن زادو بلد ود ر کل ازبین رفتن نژاد اصفهانی الان هم می خواهند جای پیشرفت رادراصفهان بگیرند چرا که پیشرفت در وسعت سرزمین است برای ابادانی ودر غیر این صورت فقر وفلاکت نماینده گان بااین طرح مخالفت کنند حتی نمایندگان شهرهای شمالی مثل کاشان ومن خواهش می کنم اسیر احساسات نشوید با وحدت با یکی شدن می شود پیشرفت کرد نه باجدا شدن
Iran (Islamic Republic of)
برادر شما
۱۰:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم از این همه اصفهان ستیزی ، جالب انکه در کمک رسانی و امداد همیشه مردم اصفهان به دیگر استانها کمک کردند اما متاسفانه دستشان بی نمک است - از ابتدای جنگ بچه های لشکر 14 امام حسین و 8 نجف از خوزستان خصوصا دفاع کردند - خوزستانیها را با اغوش باز در اصفهان شاهین شهر و فولاد شهر پذیرا شدند و هرگز نگفتند که به خوزستان حمله شده بلکه گفتند به ایران حمله شده و باید از اب و خاک و ناموس دفاع کرد - بیشترین شهید را در طول جنگ تقدیم مملکت کردند انگاه میبینیم دوستان خوزستانی در فضای مجازی بیشترین اهانت را به اصفهانی ها می کنند انهم بخاطر اب کارون - عزیزانم یکی از دلایل انتقال اب کارون به اصفهان برای تامین اب مجتمع فولاد مبارکه و ذوب اهن است که یک پروژه ملی است و از شهر های مختلف کشور چند هزار پرسنل دارد و یک کارخانه کوچک بومی اصفهانی نیست . قسمتی از اب تونل بهشت اباد هم از سمیرم به کرمان منتقل خواهد شد . پس لطفا منصف باشیم و نکته سنج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
.احساسات قومیتی ریشه در خوزستان ندارد وبنظر می رسد افراد خاصی برای منافع خاصی آن را ترویج میکنند.
Germany
علی
۲۱:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
وا غیرتا به نمایندگان بروجرد
Germany
سامان
۲۱:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
سرگرم کردن مردم و آنها را از گرفتن حق وحقوق واقعی مگه شاخ ودم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
عمو تقسیم هم خیلی خوب نیست یه تیکه زمین ما داشتیم با هزار بد بختی خریدیم شهرداری اومد تقسیم کرد نصفش کرد خیابون نصفش داد به ما حالا پاهامون کا کا دراز می کنیم ماشین از روش رد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجباااااااا
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۱:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
من نمیدونم این ادعای اکثر کاشانی ها از کجا نشات میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مطمئن باشید از خود کاشان نشات نمی گیره بلکه از آنهایی نشات میگیره که استان اصفهان قدرتمند را خطری برای ثروت و قدرت خود در مدیریتها می دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان لكستان رو هم از لرستان جدا كنيد، لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا
Germany
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اگر اینطوری باشه هر شهری رو هم باید چهار تا قسمت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اصفهان نصف جهانه ولی دیگه نصف استانش مال کاشون ،واس ماس واسه ماست
Iran (Islamic Republic of)
آنتی کاشان
۲۱:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اگه استان بشه بعدشم لابد میتونه کشور بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان شدن خوبه ولی معضلات زیادی و همچنین هزینه های زیاد داره بعیده تو این وضع تحریم و کاهش هزینه ها به سرانجام برسه ضمنا کمسیون تدوین قوانین با استان اصفهان شمالی مخالفت کرده چون اصفهان جنوبی وجود ندارد و پیشنهاد استان کاشان با مرکز کاشان داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اسم اصفهان شمالی مناسب نیست چون بر خلاف آذربایجان و خراسان ، در تاریخ منطقه ای از سرزمین ایران بنام اصفهان نبوده و فقط به خود شهر اصفهان اطلاق می شده پس بهتر است نام دیگری انتخاب شود.
نام کاشان هم مناسب نیست چون قرار است این استان از مجموع 5 شهرستان تشکیل شود وباعث ناراحتی مردم دیگر شهرستان ها خواهدشد
پس با توجه به اینکه این شهرستانها از بافت اجتمایی وتاریخی یکسانی هستند نامی راانتخاب کرد که مطلق به همه ای منطقه باشد واینگونه احساس تبعیض ایجاد نگردد
Germany
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
کویرستان ، خاکستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
من به عنوان یک کاشانی به دلایلی این طرح را خوب می دانم و البته نه شعف انگیز. ولی خوب خیلی جوش نزنین، دم انتخابات از این طرحها داده میشه و کارکرد خودش رو داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کاشان بنظر نمی رسد با بقیه مناطق اصفهان مثل فریدن قابل قیاس باشه واز آنها خیلی جلوتر است.خیلی از نقاط کشور حتی امکانات ضروری هم ندارند.بنظرتان استانی شدن هر منطقه چه نفعی به حال کلیت کشور داره.مهم این است نمایندگان آن منطقه در مجلس فعال باشند
Iran (Islamic Republic of)
فرهود
۲۰:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
وا اصفهان خودش استان کوچکی چطور به دو تا استان نقسیم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
یعنی چی واقعا؟داره میشه مثل بانک ها اینقدر استان زیاد میشه که اخر سر مجبور میشن ادغام کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
انشالا یه روز شاهد تشکیل استان کرمان جنوبی باشیم
محرومیت در جنوب کرمان دیگه چیزی نیست که کسی ازش بی خبر باشد
به امید روزی یک ملیون جمعیت جنوب کرمان از حقوق شهروندی برخوردار بشون
جنوب کرمان خواستگاه اولین تمدن شهر نشینی جهان اما محروم...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
فایدش چیه؟ جایزتون می دن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
فکر ریشه ای باید برای حل مشکلات بشه نه تقسیم استان به دواستان یاده استان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
همه مشکلات مردم حل شده فقط همین یکی مونده بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان‌ها را استان کوچکر‌‌‌، شهرستانها را شهرستان کوچکتر چه فایده ای دارد غیر از صرف هزینه تاسیس ادارات و...
ای کاش میشد مشکلات و تورم را همینطور با کوچک کردن استان‌ها کمتر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
این کار نباید انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
مگر چند درصد جمعیت استان اصفهان از مرکز دور هستند که میخواهند استان جداگانه تشکیل دهند.
اگر این جوری باشه کشور باید بشه ۳۰۰ تا استان تا همه به مرکز استان نزدیک باشند
Germany
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اصفهان که استان متمولی هست حالا چه نیازی هست که همه شهرستانهایش چسبیده به هم باشند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
ما اهلی شمال استان را از استان اصفهان جدا کنند راحت شیم از شون ،به هر استانی خواستن الحاق کنند ما حرفی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اگه شمال استان جدابشه امکاناتشون کم میشه چون دیگه نمی تونن از اصفهان ادعای حق وحقوق کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بهتر است نام این استان جدید کاشان باشد.برای این کار باید نظز مردم کاشان را بخوهند
خیلی بد شد که نام استانهایی را خراسان شمالی و جنوبی تعیین کردند
نام استان کهگیلویه و بویر احمد هم بهتر است به استان دنا تغییر یابد.چون واقعا هم تلفظ و هم املایش مشکل است.در عوض قله دنا که در آن استان وجود دارد اسم با مسمایی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
میخوای اسم استانای دیگه رو هم بذار چون سخته نوشتن بعضیاشون. بی اصالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
نام کهگیلویه وبویر احمد بهترین نام برای این استان است باغیرت تمام نباید گذاشت که عده ای باروشنفکری غربگرایانه تیشه به ریشه ایران زمین زد وبخواهندبا افکار خود ایران زمین راازبین ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
پس نماینده‌های اصفهان کجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
نماینده ماهشهر گلمرادی نه خاتمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بداد مشکلات معیشتی مردم هم برسید
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اگر تهران را حذف کنند همه چي ارزون خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
با سلام تمام شهر های استان اصفهان قدمت بسیار بالایی دارند اما مسله این است که رسیدگی به امر شهرستانها با آن همه پراکندگی بسیار ضعیف انجام میشود ولذا اگر با تجزیه استان به دو استان خدمات بهتر و مفید تری انجام شود خب مسلما اجرای این طرح خوب میباشد در دنیا سعی میکنن کشور ها را تجزیه کرده تا از نفوذ و قدرت آنها جلو گیری کنند حالا تا ببینیم هدف از دو داستانی شدن چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
مسولان کشوری با توجه به خواست مردم باید زودتر از اینها بفکر تقسیمات کشوری و تغییر در تقسیمات قدیمی میشدند.
کشوری زیباست و با امکانات که فاصله ای کم به مرکز امکانات رسید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر آرانی
۱۸:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
با استان شدن قم در چند سال پیش طرح استان شدن کاشان که نزدیک به قم بود به حاشیه رفت ولی الان دیگه وقتشه دیگه کاشان استان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اگه کاشان در سال جدید استان نشه مردم دیگه ناراحت میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اقا یه سوال .تکلیف میمه روهم مشخص کنید.خدایی مانه کاشونیم نه اصفهان نه تهران نه قم نه گلپایگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
کاشان باید زودتر از اینا استان میشد هم از لحاظ جمعیت ، هم وسعت و قدمت و صنعت و همچنین از لحاظ دانشگاهی (که جزء دانشگاه های برند کشور در تولید علمه) و توریستی و ... و داشتن فرودگاه پتانسیل خیلی بالایی برای استان شدن داره و این به نفع همه است حتی اصفهان.
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
خوبه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اخی کا کا تورو کجای دلم بزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
کاشانو زیادی دست بالا گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانژاد
۱۷:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بنظرم فاصله شعاع هر نقطه ای از استان تا مرکز استان نباید از صد کیلومتر بیشتر باشه،مردم برای دریافت هر گونه خدماتی زجر میکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان فارس می‌تونه استانی بندری و متصل به خلیج فارس بشه و در عوض از شمال کوچکتر بشه.
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
چرا ?
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اساان فازس نمیتونه کوچکتر بشه .بخاطر نیازهای ابی و اقلیمی زیستی خود ولی اگر به خلیج فارس متصل شود چند حسن دارد .یکی استانی با همین نام به خلیج فارس متصل هست و خاری در چشم دشمنان .دوم کمبود اب در منطق جنوبی استان را میاوان با صرف بودجه ای با نصب اب شیرین کن جبران کرد .سوم شاید استان فارس هم شانس داشتن منطقه ازاد را داشته باشد و با ایجاد اشتغال در جنوب استان فارس بتوان قدری از بیکاری در استان فارس کاهش داد و از هجوم جمعیت به شیراز جلوگیری کرد .چهارم با ایجاد شهری بندری ( توریستی و تجاری )در جنوب استان فارس میتوان شهری جدید در جنوب استان ایجاد کرد که هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سیاسی و سوق الجیشی میتونه وزنه ای در بالای خلیج فارس بر قدرت ایران بیفزاید ..البته قبل از هر تصویبی باید از شلوغ کاری و سیاسی و جناح بازی و سهم خواهیها جلوگیری کرد و ایران را در نظر گرفت .برای شروع هم میشه با ایجاد مناطق نظامی و پادگانهای بزرگ در اون مناطق شروع کرد
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۷:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
پ كرمون چي؟ اون خو واجب تره
شمالش فارسن جنوبش بلوچن
٧٠٠ كيلومتر شمال تا جنوبشه از انار تا كهنوج
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
جیرفت و کهنوج هم باید استان مجزا بشن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استانهایی به این شکل یا نباید تقسیم شوند یا مثلا شرقی و غربی شوند تا از تمام اقوام در هر دو استان مخلوط باشند .البته با استفاده از عبارات شمالی و جنوبی و یا شرقر و غربی مخالفم .چون حس خوبی نداره .و باید برای استان جدید نلم مرکز استان را بر ان گذاشت ..به نظر من سایر استانهای این چنیتی را هم باید تغییر نام داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان اصفهان داریم، حالا استان کاشان را تشکیل بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بله باید استان کاشان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
کاشان ملاک های استان شدن رو نداره
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
اتفاقا داره
Iran (Islamic Republic of)
سهراب سپهری
۱۷:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
کاشان از خیلی قبل تر باید استان می شد.جمعیتش و وسعتش همین الانم از چنتا مرکز استان بیشتره.فرودگاه داره.چند هزار کارخونه داره و شهر صنعتیه،کلی بنای تاریخی و توریستی و هرسال کلی توریست ایرانی و خارجی میان کاشان و . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
وسعت کویر لوط که بیشتره اون باید چند تا استان بشه
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اگه یکم آب هویج بخوری و چشمهات رو تقویت کنی می تونی بقیه دلایل غیر از وسعت رو هم ببینی
در ضمن انقدر حسود نباش 21:20 ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان بختیاری را با شهرستانهای مختلف بختیاری تشکیل دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
تشکیل استان دماوند در شرق تهران میتواند سرریز جمعیت پایتخت باشد و از مشکلات پایتخت بکاهد و به آبادانی شرق تهران و بر زیبایی مسیر تهران مشهد هم بیفزاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان کرمان واجبتره .
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
واجبتره? چرا ? كه چي?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
خیلی جالبه
استان سیستان و بلوچستان به اون بزرگی تو فکرش نیستن
که شهرها از مرکز استان گاهی تا ۸یا ۹ساعت دور هستن
تو فکر اصفهان هستن که هر کدوم از شهرهاش فقط یک یا دوساعت با مرکز استان فاصله دارن.خیلی ممنون از وکلای با ملت.
باشد که مشکلات کشورم حل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
قسمت بختیاری نشین و لرستان خوزستان هم میتواند یک استان شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان سیستان و بلوچستان با سواحل اقیانوسی و زیبای مکران و جاذبه های رنگارنگش ظرفیت تبدیل به چندین استان زیبا و استانهای بندری بزرگ و جهانی را دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
جالبه دليل درخواست بعد مسافت و دوري تا مركز اولا خوانسار و گلپايگان به اصفهان نزديكتره تا كاشان و فاصله اردستان تا اصفهان تغريبا با اردستان اصفهان يكي است پس ميمونه كاشان و اران و بيدگل كه با ٥٠٠هزار جمعيت ظرفيت استان شدن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
به جای این کارهای پر هزینه و وقت گیر برسید به داد مشکلات مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
همین ترکیه در همسایگی ماست و با وجود وسعتی کوچکتر از ایران ،دو برابر کشور ما استان دارد.
داشتن استان زیاد یک مزیت و یک فرهنگ خوب و شایسته و بالاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
تقسیم کشور به استانهای زیاد سبب تقسیم گسترده و بهتر امکانات هم میشود و قدرت ملی افزایش می یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
جنوبشرق را ادغام کنید یه استان بزرگ به نام استان جرمانیا
(نام قدیم کرمان)
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۱۷:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان های ساحلی باید بصورت عرضی و نه طولی شکل می‌گرفتند.از همه لحاظ بهتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان هایی که مردم مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند که به مرکز استان برسند و همچنین استانهای کوهستانی اگر تقسیم شوند به نفع همه است.
استان اصفهان همانند استان تهران ظرفیت تبدیل به چند استان کوچکتر را دارد ، بر عکس تفکر عوام کوچک شدن استانها باعث پیشرفت سریعتر استانها هم خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استان فارس راهم تقسیم کنید؟!! شاید مشکل گرانی واختلاس ودزدی حل شود؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیدوار
۱۶:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
تنها دو مشکل داشتیم که الحمدوالله با توجه نمایندگان در حال حل شدن است . اولی زیادی اب دریای خزر بود که شمالیها را اذیت می کرد که قرار است به استان سمنان ببرند دوم استان اصفهان بزرگ است که نصفش نمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
کل دنیا باید بشه یک کشور و به یک زبان صحبت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
فقط استان کاشان , شمالی جنوبی چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اگر قسمت شمالی استان اصفهان جدابشه اسمش هم باید اصفهان شمالی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
سیستان و بلوچستان واجب تر هست یا اصفهان!!!!!
برخی مردم توی سیستان بلوچستان کپر نشین هستند و از کمترین امکانات بی بهره هستند، کار ندارند و ... بعد خوشی زیر دل اصفهانی ها زده دنبال ردیف بودجه مستقل هستند
دولت اول مدیریت استان اصفهان درست کنه تا توزیع ثروت و امکانات در استان عادلانه بشه، وقتی بودجه عادلانه توزیع بشه مشکل حل میشه، توی شهر ها کلی هزینه برای جدول کشی با سنگ مرمر و گل کاری دوره ای و ... که خیلی نیازش احساس نمیشه میشه ولی جای دیگه توی همون استان حتی همون شهر ، برای آسفالت یک خیابون بودجه ندارند!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
شمااول یکم تاریخ بخون بعدم از حسووووودی نترکی.هیمین سیستانی هاکه میگی خوزستانیها چهارمحالی ها و...مهاجرت کردن اصفهان و ازحق من اصیل میخورن.دوماشما یا میخوای اصفهانی باشی نمیتونی یا میخوای باما باشی که بازم نمیتونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
همه حق خود را میخورند و شما حق همینها را که نام بردی اینها مرزداران غیور ایرانند و سرشار از ثروت .
نمونه بارزش بختیاری در همسایگی تون!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
ای برادر متعصب وعزیزم اصفهانی ها با دادن ۲۵۰۰۰ نفر شهید بهترین وبی همتا ترین مرزداران هستند به اصفهانی ها توهین نکن که به ای همه شهید توهین می کنی
Iran (Islamic Republic of)
رضا آقا
۰۱:۳۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
واقعا سواد نداری
اصفهان کمترین بودجه کشوری داره ولی بیشترین مالیات پرداخت میکند اندازه یازده استان مالیات پرداخت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بودجه را میدانی کنید. برنامه ریزی متمرکز خشک و دستوریه با تنوع ۳۶۰ درجه ای شرایط زندگی در ایران که خود یک کره زمین کوچک است همخوانی ندارد
برنامه ریزی فقط و فقط و فقط بومی باشه تاموفق بشه غیر متمرکز و بر اساس استعدادها و داشته ها و نقاط ضعف و قوت هر منطقه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
فکر زاینده رودش باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اصلا اصفهان رو بکنین هفت تا استان تهران هم بکنین 12 تا استان ببینم به چی میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
آره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
درود بر کاشان و4000سال تاریخ ثبت شداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
طی اکتشافات قبلی 7000 سال( کاشان)
و اکتشافات جدید 40000 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
تو‌روایات‌هم‌امده‌حضرت‌نوح‌اهل‌کاشان‌بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
منفی میدی چون می سوزی و قدمت و اصالت نداری
چون سهراب سپهری و فیض کاشانی و غیاث الدین جمشید و محتشم و کلیم کاشانی و ... نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
با نمک حضرت نوح اهل کاشان نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
خود کاشانی ها هم هنوز تکلیفشان با خودشان مشخص نیست علت عقب ماندگی کاشان .مهاجرت تمام نخبگان ومنابع وثروتهای کاشان به تهران است.تنها عید به عید سری به اماکن تاریخی شهرشان می زندد.اما علت پیشرفت اصفها فقط تعصب مردم این شهر است بطوریکه کمتر متخصص و ثروتمندی را می شناسید که به شهرهای دیگر برود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
یعنی میشه اگه بشه کل شهر رو من شیرینی میدم بای بای اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اقا یه ادرسی شماره ای چیزی بذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
به خاطر جیب شماهم که شده این طرح عملی نمیشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
یعنی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
اقای نماینده حقوق 90000هزار بازنشسته فولاد درست کن
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۶:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
طرح خوبیه
۱۲
آخرین اخبار