استاندار گیلان گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بیش از هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بیش از هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان توافق نامه با دستگاه‌ها و بانک‌های مختلف انعقاد شد.

وی، به ابعاد ملی و استانی افتتاح راه آهن رشت - قزوین اشاره کرد و افزود: این طرح در حوزه ملی و بین المللی ضمن تقویت موقعیت ژئوپولتیک کشور موجب ایجاد پیوند با کشور‌های همسایه دریای خزر می‌شود و می‌تواند علاوه بر تحکیم روابط بین کشور‌ها درآمد خوبی در حوزه ترانزیت و عبور و مرور کالا به دنبال داشته باشد.

استاندار گیلان گفت: بهره برداری از خط ریلی رشت - قزوین و اتصال آن به بندر انزلی و بندر کاسپین و آستارا از اقدامات مهمی است که افق توسعه استان گیلان و کشور را ترسیم می‌کند.

مصطفی سالاری به ساخت مسیر ریلی رشت - آستارا اشاره کرد و افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه برای اجرای این طرح ۸ هزار میلیارد تومان هزینه پیش بینی شد که انعقاد قرار داد آن از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با قرارگاه سازندگی خاتم الا نبیا به عنوان مجری طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری دستور داده تا از منابع موجود به ویژه از طریق صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز تأمین شود، گفت: ۵۰۰ میلیون دلار نیز تأمین مالی از قبل در حوزه منابع خارجی صورت گرفت و رئیس جمهور تأکید کرده است که از حیث منابع مالی مشکلی وجود ندارد.

استاندار گیلان به افتتاح چندین طرح در حوزه‌های کشاورزی، عمرانی، ورزشی، صنعتی و خدماتی همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه طرح‌های اشتغال زا بر اساس برآورد‌های انجام شده بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد.

مصطفی سالاری، با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور در ابتدا هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان پروژه تأیید شد، اما در تصمیم گیری نهایی به هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: بر این اساس حدود ۱۰۶ میلیارد تومان به نوسازی تجهیز، مرمت و بازسازی مدارس، ۶۲ میلیارد تومان به بخش ورزشی و تکمیل دو پروژه مهم ورزشگاه عضدی و تختی انزلی، ۳۱۴ میلیارد تومان به بخش پسماند از جمله زباله سوز رشت -تکمیل و بهسازی کارخانه‌های کمپوست، ۱۴۸ میلیارد تومان در به طرح‌های ساماندهی فاضلاب،۳۱۱ میلیارد تومان برای آب شرب، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تسطیح اراضی، ۱۸۸ میلیارد تومان به بخش راهسازی،۱۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های برق رسانی و ۲۳۳ میلیارد تومان نیز برای حوزه کشاورزی اختصاص داده شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان با بیان اینکه در طول هفته گذشته شاهد اجماع و وحدت خوبی میان مسئولان برای پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی بودیم، گفت: از همه دست اندرکاران، از نماینده ولی فقیه در گیلان، ائمه جمعه، نمایندگان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به ویژه مردم تشکر قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم نمایشی ماندگار از خود با حضور در ورزشگاه تختی لاهیجان به نمایش گذاشتند، افزود: این اجتماع عظیم پیام خوبی برای دنیا داشت که اگرچه مردم مشکلات معیشتی و زندگی روزمره دارند، اما پای منافع ملی خود ایستاده و از کارگزاران نظام قدردانی می‌کنند و به طبع این حضور و وحدت سبب تصویب پروژه‌های عمرانی و وصول اعتباری شد که در تمامی سفر‌های استانی ریاست جمهوری بی نظیر بوده است.

مصطفی سالاری با بیان اینکه برای پیگیری مصوبات انجام‌شده رئیس‌جمهور یک ستاد رصد مستقیم تشکیل خواهد شد، گفت:: طبق روال سال‌های گذشته با تشکیل ستاد رصد مستقیم، مصوبات از سازمان برنامه بودجه و سپس از طریق وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری می‌شود، زیرا سازمان برنامه بودجه، اعتبارات را به وزارت خانه و یا به استان‌ها پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از میزبانی سفر ریاست جمهوری بر عهده شهر رشت بوده است، افزود: مدیریت شهری مدتی بلاتکیف است و باید هرچه سریع وضعیت تعیین تکلیف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساماندهی وضعیت دو رودخانه گوهرود و زرجوب رشت یکی از اولویت‌های رئیس جمهور بود، گفت: ساماندهی این دو رودخانه منوط به ساماندهی فاضلاب شهر رشت است و تا زمانی که این موضوع حل نشود نمی‌توانیم در آن زمینه اقدامی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قطار خط آهن گیلان با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند که این میزان مطلوب ارزیابی می‌شود، افزود: در ادامه میانگین سرعت قطار در شبکه ریلی گیلان به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسد.

استاندار گیلان با اشاره به موضوع جذب نیرو برای راه آهن نیز تأکید کرد و گفت: به جوانان گیلانی اطمینان می‌دهم نیرو‌ها بدون تبعیض و بر اساس مذاکره انجام شده قطعاً با اولویت افراد بومی جذب خواهد شد.

مصطفی سالاری با تأکید بر لزوم تجهیز و نصب واگن‌های گردشگری، تصریح کرد: از ۳ ماه پیش مذاکرات لازم با مسئولان وزارت راه و شهرسازی آغاز شده تا بتوانیم واگن‌های گردشگری (VIP) را دریافت و برای خدمات رسانی به مردم در قطار نصب کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی گیلان اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.