محبوبه مفتی، سروزیر سابق ایالت جامو و کشمیر از دولت هند درخواست کرد برای حل تنش‌های ایجاد شده، با دولت پاکستان به گفتگو بنشیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «محبوبه مفتی»، سروزیر سابق ایالت جامو و کشمیر در مصاحبه‌ای اعلام کرد دولت هند باید با دولت پاکستان و جدایی طلبان کشمیر برای حل تنش‌های ایجاد شده، گفتگو کند.

وی در این خصوص گفت: من واقعا احساس می‌کنم که هند باید یک مذاکره در سطح داخلی و همچنین خارجی با دولت پاکستان داشته باشد. در صورتی که یک روند سیاسی آغاز نشود، شرایط هر روز بدتر از روز قبل خواهد شد.

محبوبه مفتی افزود: این نگرش که هیچ مذاکره و هیچ گفتگویی صورت نگیرد، اثراتی را به دنبال خواهد داشت. ما هر رابطه‌ای که با کشور پاکستان داشته باشیم، این مسئله تأثیری مستقیم بر جامو و کشمیر دارد و ما بیش از همه از این وضع رنج خواهیم برد.

محبوبه مفتی که از اوایل سال ۲۰۱۴ تا ژوئن سال ۲۰۱۸ سروزیر ایالت جامو و کشمیر بود، در ادامه این مصاحبه تأکید کرد: موضع سختگیرانه مقامات هندی فقط منجر به «آرامش سطحی» می‌شود که دوامی نخواهد داشت. هند در سال ۲۰۱۸، ۲۴۸ شبه نظامی را در کشمیر کشت که این بالاترین رقم در یک دهه گذشته است.

هند، دولت پاکستان را متهم به کمک و حمایت از تروریسم کرده و به این کشور که مجهز به سلاح‌های هسته‌ای است هشدار داده که حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد. در عین حال پاکستان افراد نزدیک به «مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی جیش محمد را بازداشت کرده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این خصوص اعلام کرد اسلام آباد اجازه نخواهد داد از اراضی پاکستان برای گسترش هر نوع از تروریسم استفاده شود. حملات هوایی اخیر هند اقدامی تلافی‌جویانه علیه پاکستان است که با اسیر شدن خلبان نیروی هوایی هند بوسیله پاکستان و سپس آزادی او و همچنین با افزایش تیراندازی‌ها و گلوله باران‌ها در منطقه نظامی مرزی دو کشور همراه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار