بیستم اسفند سالروز بمباران هوایی شهرکرد در سال ۶۶

بیستم اسفند سالروز بمباران هوایی شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۶۶ توسط هواپیما‌های جنگی رژیم بعث عراق است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بیستم اسفند سالروز بمباران هوایی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۶۶ توسط هواپیما‌های جنگی رژیم بعث عراق است.
 
بیستم اسفند سالروز بمباران هوایی شهرکرد در سال ۶۶

ساعت ۱۱ و سه دقیقه صبح روز پنج شنبه ۲۰ اسفند سال ۱۳۶۶ هجری شمسی و در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق به سر کردگی صدام حسین معدوم علیه جمهوری اسلامی ایران، ناگهان صدای آژیر قرمز به صدا درآمد و هواپیما‌های جنگی دشمن متجاوز، شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری را هدف بمباران هوایی قرار دادند.

در این حمله هوایی به اماکن مسکونی، اداری، مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی، مخابرات و چند خیابان این شهر، ضمن تخریب چندین ساختمان، ۲۶ نفر شهید و ۱۲۸ نفر مجروح شدند.

ساختمان مخابرات شهرکرد از اماکنی بود که آن روز هدف بمباران جنگنده‌ها قرار گرفت و بخش‌هایی از ساختمان کاملاً ویران شد.

در این واقعه شش نفر از کارمندان اپراتور کاریر این مرکز به نام‌های خداداد فتح‌الهی، علی حیدری نیا، امرالله جهانگیریان، اکبر رفیعی، بهمن محمدی، احمد محمودی و سید رسول هاشمی به شهادت رسیدند و ۱۲ نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد نیز از دیگر مکان‌هایی بود که هواپیما‌های جنگی رژیم بعث عراق آن را بمباران کردند و در این حملات ۴ نفر از کارکنان مرکز به نام‌های رحمان امینی، منوچهر احمدی، الیاس بهارلو و خیرالله نادعلی، شهید و شش نفر دیگر از جمله ۲ زن مجروح گردیدند.

دبستان بهارآزادی شهرکرد نیز در این روز مورد اصابت قرار گرفت که بر اثر برخورد ترکش به دفتر مدرسه، دو نفر از معلمان در حال فعالیت در کلاس‌های پنجم به نام‌های مرتضی شیـرزاد و حسیـن مطلبیان به فیض شهادت نائل آمدند.

در این حملات، خسارات زیادی نیز به ساختمان‌های اطراف مدرسه از جمله منزل فردی به نام سید مسعود نوربخشیان رسید که بر اثر این بمباران، مادر ۶۶ ساله وی با نام مریم آغا نوربخش به همراه دختر ۱۱ ساله اش سیده نسرین نوربخشیان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/خ

سالروز بمباران هوایی شهرکرد توسط رژیم بعث عراق

برچسب ها: حوادث ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار