رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم عنوان کرد؛

شهرک تخصصی کفش در قم راه اندازی می شود

سیجانی گفت:در صدد هستیم در این شهرک زنجیره تولید کفش را تکمیل کنیم تا علاوه بر استقرار واحد‌های فعال به نوسازی آن‌ها برندسازی و صادرات کفش نیز بیش از پیش پرداخته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیجانی صبح امروز در نخستین جلسه کمیته ملی کفش ماشینی که به میزبانی قم برگزار شد از اختصاص ۹۶ هکتار از اراضی شهرک شکوهیه به این منظور سخن گفت و افزود:در صدد هستیم در این شهرک زنجیره تولید کفش را تکمیل کنیم تا علاوه بر استقرار واحد‌های فعال به نوسازی آن‌ها برندسازی و صادرات کفش نیز بیش از پیش پرداخته شود.

خانم محرابی مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت در این جلسه گفت: صنعت کفش نقشی مهم در اشتغال و صادرات کشور می‌تواند داشته باشد از این جهت ساماندهی این واحد‌ها از سیاست‌های این وزارت است.

وی تشکیل کمیته ملی کفش ماشینی را با عضویت استان‌هایی که قطب تولید کفش هستند کاری مهم در جهت برندسازی و صادرات کفش ماشینی ایران توصیف کرد وافزود: در شرایط اقتصادی فعلی این صنعت می‌تواند نقشی مهم در ارزآوری برای کشور داشته باشد.

به گفته وی هم اکنون ۳۰۰ واحد تولید کفش ماشینی در قم فعال است که موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم حدود ۲۰ هزار نفر شده است.

خانم محرابی تاکید کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۹۹ میلیون دلار صادرات کفش ایران بوده است که نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

در این جلسه تعدادی از تولیدکنندگان مهم کفش ماشینی قم و دیگر استان‌های مطرح مانند؛ اصفهان مشکلات خود را در زمینه تولید کفش ماشینی مطرح کردند که مهمترین آن‌ها مشکل تامین مواد اولیه، ثبات نداشتن قیمت مواد پتروشیمی و تعهدسپاری ارزی است.

انتهای پیام/ح

راه اندازی شهرک تخصصی کفش در قم

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار