مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از غیبت مدیران استان در جلسه «شورای ترویج فرهنگ شهادت» و مصوباتی که اجرایی نمی‌شود انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان سرهنگ حجت اله ناصر پور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: شهدا در استان لرستان مظلوم هستند و پرمشقت‌ترین لحظاتم زمانی است که اسمی از شهدا آورده می‌شود، ولی عملی دیده نمی‌شود؛ شهدا صراط مستقیم هستند و هر کشوری داری یک فرهنگ دفاعی، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و جور است که فرهنگ استراتژیک نظام جمهوری اسلامی را شهدا تولید کردند.

وی افزود: اگر نتوانیم این فرهنگ را حفظ کنیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کرده‌ایم چراکه امنیت این کشور با خون شهدا ماندگار شده است، میراث شهدا، نظام جمهوری اسلامی است و اگر ارزش‌هایی را که شهدا ایجاد کرده‌اند را نادیده بگیریم خودمان را کم‌ارزش کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: جلساتی که مربوط به جلسات ارزشی و انقلابی است همه باید پای‌کار باشند و مدیران کل و رئیس سازمان در جلسه حضورداشته باشد.

وی بیان کرد: در بنیاد حفظ آثار تلاش می‌کنیم در کنار بنیاد شهید و همه‌کسانی که برای شهدا قدم برمی‌دارند باشیم، مقام معظم رهبری فرمودند: در سال ۹۸ قرارگاه نهضت فرهنگی دفاع مقدس فعال شود و ترویج ارزش‌های ایثار، جهاد و مقاومت را داشته باشیم.

ناصر پور تصریح کرد: نظریه مقاومت که برآمده از گفتمان نظام جمهوری اسلامی است باید ترویج شود که اگر ترویج نکنیم می‌بازیم؛ روز گذشته دو شهید ارزشمند که در عملیات والفجر ۸ و عملیات محرم جان خود را برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده بودند تشییع شد، ولی هزار نفر نیامده بود که نیمی از جمعیت نیز نظامی بود، ولی چرا نباید مردم را در این استقبال ببینیم و استقبال کم باشد.

 

سید حسین نازاریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در این جلسه بابیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب ماندگاری فداکاری و ایثارگری شهدا می‌شود اظهار داشت: باید با همدلی و همکاری یکدیگر فرهنگ شهادت را به نسل جوان انتقال داد.

وی افزود: کمیته ایثارگران با حضور فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و مدیران عضو این کمیته برگزار شد و مصوباتی خوبی ارائه شد که امیدواریم عملیاتی شود، همچنین کمیته راه و شهرسازی برگزار و بنا شد در راستای ایجاد جاده دسترسی روستا‌هایی که مزار مطهر شهدا قرار دارد اقدام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان بابیان اینکه گلزار شهدا در روستا‌های استان نیز ساماندهی می‌شود عنوان کرد: در جامعه ایثارگری استان شش هزار و ۱۵۰ نفر بیکار داریم، با توجه به اینکه استخدام باید از طریق آزمون باشد، ولی دستگاه‌ها نیز با مشکل جذب نیرو مواجه هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته دو هزار و ۶۴ نفر از ایثارگران در آزمون‌های استخدامی شرکت کردند که ۳۸۶ نفر قبول شدند، ۲۰۰ نفر مشغول به کار و مابقی در مراحل جذب هستند.

نازاریان بابیان اینکه حدود ۵۴۰ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار ایثارگران قرارگرفته است تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا در سیستم سجایا ثبت می‌شود؛ امسال فرمانداران با ۳۴۰ دیدار، سپاه با ۳۳۲ دیدار ثبت‌شده و ائمه جمعه با ۲۸۳ دیدار به‌عنوان بیشترین دیدارکنندگان در استان معرفی شدند که انتظار داریم مابقی ادارات استان نیز در طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همایش همسران و والدین شهدا فردا در استان برگزار می‌شود، همچنین دریکی از روستا‌های دورافتاده دوره چگنی اعزام تیم‌های درمانی راداریم و در روز پنج‌شنبه غبارروبی گلزار شهدا انجام می‌شود.

قاسم، ولی زاده سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: جامعه ما قدردان شهدا است، ملت ما شهیدپرور است و از ابتدا فرهنگ شهادت و ایثار در این جامعه جاری‌شده است.

کمرنگ شدن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای محیطی

وی افزود: امروزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای محیطی کمرنگ شده است، سازمان‌ها می‌توانند وظایف خود را در حق شهدا حداقل درزمینهٔ شهدای سازمان مربوطه ادا کرده و این شهدا را معرفی کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: معرفی شهدای اسطوره مورد توجه باشد، امروز اسطوره‌هایی مانند شهید باکری، زین‌الدین و شهید همت کاملاً در جامعه شناخته‌شده است؛ در تولید محتوای برنامه‌ها مانند فیلم، انیمیشن و موسیقی نیز بحث ترویج فرهنگ شهادت موردتوجه قرار گیرد، در برنامه‌های تلویزیونی نیز ابهاماتی وجود دارد درصورتی‌که باید به ویژگی‌های مثبت بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام/د

انتقاد از مصوباتی که اجرایی نمی‌شود

برچسب ها: استانداری ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.