مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۲ نفر تعطیلات نوروز امسال به دلیل سوانح رانندگی در استان کشته شدند که مردان در صدر این تلفات بودند.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آمارکشته شدگان ناشی از تصادفات نوروزی در تعطیلات امسال از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین امسال را ۳۲ کشته اعلام کرد و گفت:: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱ مورد مرد و ما بقی زن هستند، افزود:به تفکیک محل سکونت از این تعداد ۱۶ مورد غیر بومی و مایقی بومی هستند.
 
عباسی با اشاره به شهرستان‌هایی که بیشترین تعداد فوتی در آن‌ها به ثبت رسید، گفت: شهرستان بابل، آمل و قائمشهر و سیمرغ هر کدام با ۵ ترتیب بیشترین تلفات را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند.
 
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران سرنشین خودرو‌ها را بیشترین افرادی معرفی کرد که در حوادث رانندگی نوروز ۹۷ جان خود را از دست داده اند، افزود: در زمان وقوع حادثه ۱۲ نفر سرنشین، عابر و راننده هر کدام ۹ و موتور سوار ۲ نفر بوده اند.
 
وی با اشاره به کشته شدن ۲۲ مورد از فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های برون شهری و راه روستایی به هموطنان توصیه کرد که با رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن و در نهایت نوروزی بی حادثه باشیم.
 
انتهای پیام/آ


کاهش تصادفات نوروزی در مازندران  با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

برچسب ها: حادثه ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.