دومین دوره آموزش خبرنگار حرفه‌ای در بوکان برگزار شد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان از برگزاری دومین دوره آموزش خبرنگار حرفه‌ای در این شهرستان با همکاری سازمان هلال احمر خبرداد.

دومین دوره آموزش خبرنگار حرفه‌ای در بوکان برگزار شدجعفر رحمانی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: دومین دوره آموزش "خبرنگار حرفه ای" با شرکت ۳۲ کارآموز، با همکاری سازمان هلال احمر و همچنین همکاری پایگاه خبری کردستان فردا در بوکان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی، به صورت کاملا تخصصی و طبق استاندارد سازمان فنی و حرفه ای، توسط استادان با تجربه در این حوزه در زمینه‌های مختلف خبری برگزار گردید، افزود:کارآموزان آموزش دیده، مراحل اصلی یک متد علمی خبرنگاری را به صورت تئوری و نظری طی نموده و پس از اجرای آزمون، به آن‌ها مدرک بین اللملی خبرنگاری اعطاء می‌شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه دوره‌ی جدید آموزش خبرنگاران به صورت حرفه‌ای و تخصصی می‌تواند، زمینه ساز حرکت جامعه به سوی ترقی و تحول فرهنگی و ایجاد بستر‌های لازم برای کسب و کار‌های نوین فراهم نماید، تصریح کرد: برای اولین بار در شهرستان بوکان، برای بعد از سال‌ها این مرکز آموزشی با تلاش‌های زیاد توانست مجوز‌های لازم را از استان و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، برای برگزاری این دوره آموزشی اخذ نماید.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان یادآور شد: این مرکز، تنها مرکزی است در سطح استان که توانسته رشته‌ی خبرنگاری را به کارآموزان علاقه‌مند آموزش دهد.

رحمانی در ادامه اظهار کرد: رسانه می‌تواند نقش اساسی را در توسعه یک شهر داشته باشد که شالوده‌ی اصلی آن تولید نیروی انسانی کارآمد است تا بتوان به وسیله‌ی آن به تقویت ارزش‌های فرهنگی و بومی مبادرت نمود و با تهاجم فرهنگی و شبکه‌های ماهواره‌ای که بنیان خانواده‌ها را نشانه رفته اند مبارزه کرد و جامعه را تعالی بخشید.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با استفاده از اضافه کردن امکانات سخت افزاری و گسترش فضای آموزشی در دوره‌های بعدی از سراسر کشور، کارآموز پذیرش خواهیم کرد تا در رشته‌ی خبرنگاری به صورت کاملا تخصصی آموزش ببینند و خروجی آموزش دیدگان کاربردی و عملی‌تر شود تا آنان بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار شوند و فضای رقابتی ایجاد نمایند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان در پایان از مدیر مسئول پایگاه خبری کردستان فردا آزاد حاجی غفوری، که در این راستا مجری اصلی این طرح بوده و از مدرسان این دوره آقایان حسن اسماعیل پور کارشناس ارشد علوم ارتباطات و مدرس رشته‌ی خبرنگاری و همچنین بهروز اسراری مدرس رشته‌ی عکاسی خبری تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد به منظور احساس نیاز کشور و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای روند رو به رشد و نیز توسعه‌ی ساختاری رشته‌ی خبرنگاری، حمایت همه جانبه‌ی مسئولان امر در این زمینه بهتر و بیشتر گردد.

 

انتهای پیام / ت

برگزاری دوره های آموزش خبرنگار حرفه ای  به منظور بالابردن سواد رسانه ای در کشور

برچسب ها: هلال احمر ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.