سی و هشتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

کاهش سه میلیونی سفر‌های خارجی/ قطار تبریز به جلفا رایگان شدبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در سی و هشتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر که امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت:همه ما آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران نوروزی داریم و می‌خواهیم این پیام را برسانیم که ما ۲۲دستگاه به عنوان یک وظیفه ملی حتی در روز‌های تعطیل در کنار مردم هستیم.

وی افزود:بحث دوم این است که هر حوزه‌ تا جایی که می‌تواند به ارائه خدمات با کیفیت و نظارت مناسب بر آن‌ها کمک کند. ما تلاش می‌کنیم که در روز‌های پایانی سال۱۳۹۷ و روز‌های آغازین سال۹۸ شور و نشاطی را به جامعه تزریق کنیم.

سرهنگ جهانی گفت:طرح ترافیکی از ۲۵ اسفند ماه شروع می‌شود و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد. تعدادی بروشور خاص در حوزه اجتماعی تهیه شده است که در همه ورودی و خروجی شهر‌ها و روستا‌ها توزیع می‌شود. قرار بر این است که در ایام تعطیلات نوروزی خودرو‌هایی که جریمه بالای ۱میلیون تومان دارند، توقیف نشوند. امسال راهنمایی و رانندگی با شعار پرهیز از خطر، آرامش در سفر در ایام نوروز خدمات رسانی می کند.

ارائه خدمات ۲۶۲۰ پایگاه در تعطیلات نوروزی

سلیمی، رئیس کمیته خدمات امداد و نجات نیز گفت:در ایام تعطیلات نوروزی ۲۶۲۰ پایگاه با به کارگیری روزانه ۸هزار نفر خدمات خود را به مردم ارائه می‌کنند و امسال برای اولین بار از تیم‌های خواهران استفاده می‌کنیم.

مداح رئیس ستاد نوروزی سازمان حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: امسال۸۰۰ مجتمع خدمات رفاهی آماده ارائه خدمت به مردم هستند.۷۰۰راهدارخانه هم با ۱۴هزار راهدار در شبانه روز به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

خوش قدم رئیس ستاد نوروزی تعزیرات حکومتی نیز گفت:۲۰۸۸اکیپ تا امروز سرکشی داشتند که استان فارس و آذربایجان شرقی۱۳سرکشی  داشتند و بیشترین پرونده‌های تشکیل شده هم مختص به استان همدان بوده است.

ندائی نماینده شرکت راه آهن گفت:ما امسال قطارهای ویژه ای نیز برای نوروز سال ۹۸ ایجاد کرده ایم. از جمله قطارهای تهران- ارومیه، کرمانشاه- مشهد، تهران-همدان، تهران – رشت و مشهد – رشت.

وی افزود: در ۱۷ روز عید گردشگران می‌توانند از تبریز به جلفا سوار قطار رایگان گردشگری شوند که به هزار و سیصد نفر خدمات خواهد داد.

ندائی خاطرنشان کرد: قطار یک روزه گردشگری تهران- سوادکوه و تهران- شیرگاه نیز راه افتاده است. از قطار گردشگری اراک- لرستان نیز حمایت کرده ایم تا در این ایام به مسافران خدمات بدهد.

 علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از نماینده راه آهن خواست تا قطار گردشگری لرستان از تهران آغاز شود که ندائی جواب داد: این مسیر کوهستانی و مخصوص حمل بار بوده است با این وجود هشت رام قطار از ۲۹ اسفند راه اندازی شده است.

ندایی در ادامه گفت: قطارها به ۵ کلاس یک تا ۵ ستاره تقسیم بندی شده اند که مسافران می‌توانند براساس سلیقه خود این قطارها را انتخاب کنند.

وی افزود:موضوع ایمنی و امنیت بحث بسیار مهمی است و خواهش می کنم که توجه بیشتری به آن شود و همه تلاش کنیم که اتفاق ناخوشایندی  حتی به صورت موردی اتفاق نیافتد.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد:همه ساله نوروز برای ما مهم است و به نظر می رسد که امسال باید بیشتر به ایجاد نشاط توجه کنیم.

وی افزود:رئیس جمهور تاکید زیادی به کنترل قیمت داشته و من از دوستان تعزیرات حکومتی میخواهم که حداکثر تلاش خود را در این زمینه انجام بدهند.من میخواهم وضعیت به گونه ای باشد که سوژه بلیت هواپیماها سفرها را تحت تاثیر قرار ندهد.بر کار آژانس های ارائه خدمات سفر نیز باید نظارت شود تا کام گردشگران با افزایش قیمت تلخ نشود.

مونسان بابیان اینکه نظارت کافی باید بر ارائه خدمات سفر انجام شود، گفت:ما امیدواریم بار ترافیکی را از نقاط پر حجم کم کنیم و آن را در کل کشور توزیع کنیم.پیش‌بینی ما برای نوروز ۹۸ افزایش سفرهای داخلی است چراکه در ۱۱  ماه گذشته ما شاهد کاهش سه میلیونی سفرهای خارجی بودیم و بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند.

رسیدگی ۲۴ ساعته به شکایات مردمی 

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت:نکته دیگر این است خواهش میکنم رسیدگی به شکایات در لحظه باشد.شماره ۰۹۶۲۹ سرویس ۲۴ ساعته رسیدگی به شکایات مردمی بوده که گردشگران می‌توانند در ایام نوروز برای بیان شکایات خود با آن تماس حاصل کنند.

مونسان گفت: ما امسال به توزیع سفر،افزایش نداشتن قیمت و کنترل قیمت ها و یا نشاط و امیدبخش بودن برنامه های نوروزی تاکید داریم.

انتهای پیام/

برگزاری نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرمورخ ۲۱ اسفند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار