مدیرکل شیلات مازندران از پرورش سالانه حدود سه میلیون قطعه ماهی زینتی در ۲۴ مزرعه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ولی اله محمدزاده مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه ۲۴ مزرعه تولید انواع ماهیان زینتی در استان فعال است، گفت: امسال حدود سه میلیون قطعه ماهیان زینتی از جمله ماهی گل فیش دراستان تولید شد.

محمد زاده افزود: با توجه به اینکه خرید ماهی قرمز به عنوان یکی از نماد‌های طبیعت در سفره هفت سین در بین مردم ایران زمین به ویژه مازندران با استقبال مواجه است، تولید امسال نسبت به سال قبل بیشتر شده است.
 
وی به تحقق ۸۶ درصدی برنامه مصوب اشتغالزایی در بخش شیلات استان اشاره کرد و افزود: از آغاز امسال تا ۲۰ اسفند دربخش‌های صید، آبزی پروری، صنایع و بازار و مراکز تکثیر و بازسازی برای ۷۱۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

محمدزاده بیان اینکه در بازار شب عید تقاضا برای خرید ماهی قرمز افزایش می یابد، گفت: مردم باید درتهیه وخرید، نگهداری و مراقبت از ماهی قرمز دقت لازم را داشته باشند.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: دمای مناسب برای نگهداری ماهیان قرمز ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است.

وی افزود: احتمال اینکه ماهیان قرمز به بیماری قارچی مبتلا شده باشند، زیاد است ازمردم خواست ماهی قرمز را پس از تعطیلات عید در رودخانه‌ها و نهر‌های استان رها نکنند.

وی گفت: شهرداری‌های استان مازندران دارای حوضچه و استخر‌هایی است که با هماهنگی آنان می‌توان ماهیان قرمز را در این محیط رها کنند.

انتهای/آ
 

۲۴ مزرعه تولید انواع ماهیان زینتی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.