دانشمندان به تازگی با انجام تحقیقات جدید دریافته‌اند که دستکاری‌های ژنتیکی می‌تواند میزان رشد امید به زندگی را افزایش دهد و درمان برخی از بیماری‌های مرگبار را امکان پذیر سازد.

دانشمندان علم ژنتیک به دنبال درمان سرطان با استفاده از هوش مصنوعی ///دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان با کمک دستکاری ژنتیکی دی‌ان‌ای انسان توانسته‌اند به موفقیت‌هایی در زمینه مبارزه با بیماری‌ها دست یابند. با وجود پیشرفت‌های چشمگیر علم پزشکی در سال‌های اخیر هنوز نقاط تاریک زیادی در این حوزه از علم برای انسان‌ها وجود دارد. دی‌ان‌ای-DNA انسان به عنوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر زیستی در بدن که ویژگی‌های شخصیتی انسان را در خود دارد، هنوز به طور کامل برای دانشمندان شناخته نشده است. همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از دانشمندان هنوز قادر به پاسخگویی به بسیاری از سوالات بشر در خصوص DNA نباشند.

علم شناخت بدن و بررسی اجزای آن با پیچیدگی و سختی بسیاری مواجه است. یکی از این قسمت‌ها که با وجود رموز بسیار در خود تا حدی برای محققان شناخته شده است، CRISPR نام دارد. تناوب‌های کوتاه پالیندروم فاصله‌دار منظم خوشه‌ای که به صورت اختصار کریسپر-CRISPR نامیده می‌شود، بخشی از دی‌ان‌ای هستند که حاوی تناوب‌های کوتاه توالی‌های بنیادین هستند.

دانشمندان علم ژنتیک به دنبال درمان سرطان با استفاده از هوش مصنوعی ///دپویی

حال دانشمندان به دنبال آن هستند که با استفاده از کریسپر درمانی را برای ریشه کن کردن سرطان استفاده کنند. دانشمندان فعال در این پروژه امیدوار هستند با دست‌یابی به راهکار‌هایی کلیدی، بسیاری از بیماری‌های مرگبار را که انسان‌ها سال‌ها است با آن‌ها درگیر هستند از بین ببرند و در نهایت با ایجاد تغییرات ژنتیکی در نسل انسان برای همیشه انسان‌ها را از ابتلا به این بیماری‌ها رها سازند.

مطمئنا در صورت موفقیت دانشمندان در این زمینه تغییراتی چشمگیری در سلامت بشر به وجود می‌آید و آینده‌ای روشن در انتظار انسان‌ها خواهد بود. کریسپر در شیوه ابداعی دانشمندان، قرار است با استفاده از تقویت ویروس‌های موجود در بدن از آن‌ها برای مقابله با بیماری‌ها استفاده کند. البته دانشمندان در این روش دفاعی نوین، آنزیم‌های پروتئینی موجود در DNA را نیز به کار می‌گیرند.

دانشمندان علم ژنتیک به دنبال درمان سرطان با استفاده از هوش مصنوعی ///دپویی

در نمونه‌ای آزمایشی پزشکان با همین روش جدید توانستند، بیماری داسی که نوعی عارضه ژنتیکی است و باعث نرسیدن اکسیژن کافی به سلول‌های بدن می‌شود را تا حد بسیار زیادی درمان کنند. در این میان موضوعی که بیش از هر چیز موجب چنین دستاور‌هایی شده، استفاده از هوش مصنوعی در زمینه ارتقا سطح سلامت انسان است. شاید هیچ چیز در طول تاریخ بشر همانند هوش مصنوعی نتوانسته باشد انسان‌ها را به رویا‌های خود نزدیک کند.


بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی گوگل تاریخ مرگ را دقیق پیش‌بینی می‌کند


انتهای پیام/

هوش مصنوعی سرطان را درمان می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار