گلپایگانی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری خانه‌های تاریخی در تهران منحصر به فرد است، گفت: ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به نفع تولید ثروت استفاده کنیم.

تهران به ازای هر ایرانی ۳ متر فضای تجاری دارد/ کپی‌برداری کشور‌های خارجی از معماری بازار‌های ایرانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی شهردار پایتخت عصر امروز در همایشی که در امارت عین‌الدوله به منظور شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران برگزار شد، آثار تاریخی تهران را موثر در جذب گردشگر و تولید ثروت برشمرد و گفت: از آثار دوره اشکانی فقط دو دسته آن در ایران باقی مانده که یکی در شهر سوخته و دیگری در شهرری است.


بیشتر بخوانید؛ واکنش حناچی به انتقال پایتخت


معاون شهرسازی شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما مدعی هستیم اولین کشوری بودیم که با استفاده از چاپارخانه و ارتباطات شاهنشاهی هخامنشی را وصل می‌کردیم، گفت: در دوره ساسانیان ایران به چین ابریشم صادر می‌کرد و این نشان می‌دهد که ما به لحاظ تاریخی دارای سرمایه‌های مؤثری هستیم.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه بنا‌های تاریخی از یک سو برای ما تولید ثروت می‌کند و از سوی دیگر ما را به تاریخ خودمان پیوند می‌زند، اظهار کرد: روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر به حرم حضرت عبدالعظیم می‌روند و ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به نفع تولید ثروت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازار تهران ۵۰۰ هزار متر مربع و ایران مال یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد، گفت: به ازای هر تهرانی ۳ متر مربع فضای تجاری داریم.

معاون شهرسازی شهردار تهران با اشاره به تصویب مصوبه برج باغ ادامه داد: این مصوبه با رویکرد گردشگری تصویب شد و ما برای اولین بار اجازه دادیم فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی اندک با سطح اشتغال کم در بازار انجام شود تا یک ظرفیت گردشگری ایجاد شود.

گلپایگانی ظرفیت گردشگری خانه‌های تاریخی در تهران را منحصر به فرد برشمرد و گفت: اگر قرار باشد که هتل‌هایمان جذب یک گردشگر کند، هتل‌هایی بسیار بهتر از آن در دبی وجود دارد، اما خانه‌های تاریخی قم و کاشان ظرفیتی بی‌بدیل دارند که هیچ کجای دنیا توانایی رقابت با آن‌ها برای جذب گردشگر را ندارد.

وی افزود: در حال حاضر برخی از کشور‌ها بازار‌های تجاری مصنوعی خود را با کپی برداری از معماری بازار‌های ایران می‌سازند تا اقدام به جذب گردشگر کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نگاهش به سمت استفاده از ظرفیت‌ها است، گفت: این حرکتی که در استفاده از ظرفیت باغ‌ها شروع شده با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از حرم حضرت عبدالعظیم بازدید می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار