فرماندهی انتظامی شهرستان نایین از افزایش ۴۳ درصدی کشفیات مواد مخدر، و رتبه اول کشفیات مواد مخدر این شهرستان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: وظیفه اصلی نیروی انتظامی، حفظ و برقراری نظم در سطح جامعه بوده و خوشبختانه سال ۹۷ برای نیروی انتظامی نایین سالی پربار و شکوفا رقم خورد چرا که اقدامات قابل توجهی در طول سال ۹۷ انجام و توفیقات خوبی با همکاری و همیاری همکاران پلیس، حفاظت، عقیدتی و دادستان شهرستان حاصل شده است و این‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی نایین، به عنوان شهرستان مواصلاتی به دیگر استان‌ها، مبحث مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با کالای قاچاق از اولویت‌های فرماندهی انتظامی شهرستان بوده است.

 
وی افزود: در بحث کشفیات مواد مخدر حدود ۴۳ درصد نسبت به سال‌های پیش افزایش کشفیات داشته که این آمار در بین ۲۴ شهرستان استان، رتبه اول کشفیات را به نیرو‌های خدوم و تلاشگر پلیس نایین اختصاص داده است.
 
این فرمانده انتظامی، با اشاره به بحث مقابله با کالای قاچاق بیان نمود: با افزایش وضعیت ارزشی ارز در سال ۹۷، قاچاق کالا در سطح کشور به صورت معکوس انجام شد و تا قبل افزایش قیمت ارز، کالا‌های قاچاق از دیگر کشور‌ها وارد ایران صورت می‌گرفت، اما با افزایش قیمت ارز، کالا‌های قاچاق بصورت معکوس و از ایران به دیگر کشور‌ها به صورت قاچاق ارسال می‌گردید که در این میان می‌توان به قاچاق کالاهایی، چون برنج، حبوبات، لوازم پزشکی، لوازم خانگی، سوخت، گازوئیل و احشام اشاره نمود و خوشبختانه فرماندهی انتظامی نایین اقدامات پیشگیری و توقیفات قابل توجهی را انجام داده است.
 
فرماندهی انتظامی شهرستان نایین تصریح نمود: متاسفانه کشور افغانستان با رهبری استکبار جهانی و در صدر آن کشور آمریکا، نسبت به افزایش ۴۰ درصدی تولید مواد مخدر اقدام کرده است و بر همین اساس ترانزیت مواد مخدر افزایش چشم گیری یافته است که افزایش کشفیات مواد مخدر از یک منظر حاصل تلاش همکاران و از منظر دیگر به دلیل افزایش ورود مواد مخدر به کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به همسایگی اش با دو کشور بی ثبات منطقه است.
 
وی با اشاره به افزایش ۳ برابری قیمت ارز و کاهش چشم گیر قیمت مواد مخدر افزود: قیمت مواد مخدر صنعتی کاهش قابل توجهی داشته که این نشان از توطئه بین المللی برای کشور ایران و زنگ خطری برای مردم ایران است وکشور افغانستان با تولید ۹ هزار تنی مواد مخدر در صدر کشور‌های تولید کننده مواد مخدر جهان است.
 
سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطرنشان نمود:با توجه به افزایش جمعیت و مشکلات اقتصادی، آمار‌های سرقت بالاتر رفته، ولی در قبال آن کشفیات کالا‌های سرقتی نیز ۹۱ درصد و ۹ درصد دستگیری سارق افزایش یافته است. توقیفات خودرو‌های متخلف ۱۲ درصد، کشفیات صلاح و مهمات ۶۰ درصد و دستگیری قاچاقچی و معتاد ۲ درصد افزایش داشته است.
 
انتهای پیام/م 
 

افزایش ۴۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در نائین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار