آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، حدیثی از امام صادق علیه‌السلام را درباره انسان کامل شرح کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حدیثی از امام صادق علیه‌السلام را شرح دادند به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در احادیث منابع روایی شیعه همواره امامان (ع) به انسان‌سازی و خصوصیات و اخلاقیاتی که یک انسان کامل آن‌ها را دارا است اشاره داشتند. در این بین احادیث مختلفی از امام صادق علیه‌السلام درباره انسان سازی و خصوصیات اخلاقی یک انسان کامل وجود دارد. ایشان به بسیاری از شاگردان خود روش انسان بودن را با تذکر خصوصیات یک انسان کامل می‌آموختند.

یکی از احادیث شاخصی که رهبر معظم انقلاب اخیرا در جلسه خارج از فقه خود به تشریح آن پرداختند، حدیثی از امام صادق (ع) است. این حدیث به شرح زیر است:

"قالَ ابوعَبدِاللهِ عَلَیهِ‌السَّلامُ: یا داوُدُ اِنَّ خِصالَ المَکارِمِ بَعضُها مُقَیَّدٌ بِبَعضٍ، یُقَسِّمُهَا اللهُ حَیثُ یَشاءُ تَکونُ فِی الرَّجُلِ وَ لا تَکونُ فی اِبنِهِ وَ تَکونُ فِی العَبدِ وَ لا تَکونُ فی سَیِّدِهِ صِدقُ الحَدیثِ وَ صِدقُ النّاسِ وَ اِعطاءُ السّائِلِ وَ المُکَافَاَةُ بِالصَّنائِعِ"

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشریح این حدیث فرمودند: «خصوصیاتی که انسان‌های برجسته می‌سازد راستگویی، دستگیری از نیازمندان، جبران نیکی‌های دیگران است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حدیثی از امام صادق علیه‌السلام را شرح دادند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.