رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: با هدف بالا بردن مشارکت عمومی و تقویت حس مسئولیت پذیری در دستگاه‌ها و نهاد‌ها و دخیل کردن خانواده ها، اجتماعی کردن سلامت از اولویت‌های مهم بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

اجتماعی کردن سلامت از اولویت‌های مهم بهداشت و درمان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی نقی زاده رئیس مرکز بهداشت  خاش در دیدار با شهردار خاش بیان کرد: سلامت حقی همگانی بوده و مرکز بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت در خوش بینانه‌ترین شرایط و در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از منابع انسانی و لجستیکی فقط می‌تواند پاسخگوی ۲۵ درصد از نیاز‌های حوزه سلامت مردم باشد.

وی افزود: جهت دستیابی به ۷۵ درصد دیگر از سهم سلامت نیازمند مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی به ویژه مسئولیت پذیری تمامی اقشار جامعه در قبال موضوع سلامت هستیم.

رییس مرکز بهداشت با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی کانون‌های سلامت محله‌ای ادامه داد: هدف ما اجتماعی کردن سلامت، جلب مشارکت بیش از پیش مردم و جوامع محلی نسبت به شناسایی ظرفیت‌های موجود خارج سازمانی در حوزه سلامت است تا بتوانیم با سازماندهی و توانمندتر کردن آن‌ها در کنار سایر منابع موجود داخلی، در راستای ارتقاء شاخص‌های سلامت جامعه حرکت کنیم.

وی در ادامه بر استمرار همکاری شهرداری و سایر ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی شهرستان در خصوص تشکیل کانون‌های سلامت محله تاکید کرد و گفت: از شهرداری خاش به دلیل همکاری و تعامل بسیار خوب در اجرای برنامه‌های حوزه سلامت و در نظر گرفتن پارک بانوان و سایر اماکن عمومی مورد نظر تحت اختیار شهرداری به عنوان برخی از گزینه‌های مناسب برای راه اندازی کانون‌های سلامت محله تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خدمات و هماهنگی شهرداری و شورای شهر بعنوان سازمان‌های همراه حوزه سلامت به ویژه در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی با هدف پیشگیری از بیماری‌های روده ای، انگلی، اسهال، التور و اجرای عملیات کنترل جمعیت‌های سگ‌های ولگرد در جهت مهار بیماری‌های خطرناکی همچون هاری مثبت و موثر تلقی شده و ستودنی است.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش نیز با تشکر از مسئولان و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در زمینه حل مسائل و مشکلات بهداشتی مردم، به بیان برخی از موانع و مشکلات موجود و ارائه پیشنهادات سازنده در این زمینه پرداخت.

انتهای پیام/ع

اجتماعی کردن سلامت از اولویت‌های مهم بهداشت و درمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار