وزیر خارجه آلمان اعلام کرد با رد طرح توافق برکسیت دولت لندن در پارلمان انگلیس، سناریوی خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون توافق بسیار محتمل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، روز سه‌شنبه پس از آنکه پارلمان انگلیس توافقنامه‌ای را که پیش‌تر ترزا می، نخست وزیر این کشور، با سران اتحادیه اروپا در مورد آن به توافق رسیده بود را رد کرد، گفت اروپا به سناریوی برکسیت بدون توافق نزدیک‌تر می‌شد.

او با متهم کردن انگلیس به «قمار کردن بدون به رفاه شهروندان و اقتصاد» گفت: «با این تصمیم (پارلمانی)، ما به سناریوی خروج بدون توافق نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت: «متاسفانه، من فقط می‌توانم بگویم که در حال حاضر آلمان برای بدترین موارد ممکن خود را آماده کرده است.»

با این حال، او افزود هنوز امیدوار است که انگلیس بتواند از «برکسیت» آشفته جلوگیری کند.

اعضای پارلمان انگلیس روز سهشنبه ۲۱ اسفند در رای‌گیری درباره طرح پیشنهادی ترزا می، با این طرح مخالفت کردند و برای دومین بار به آن رای منفی دادند.

ترزا می‌ که تحت فشار قرار دارد اعلام کرده است نمایندگان پارلمان مجازند به گزینه «بدون توافق» رأی بدهند و اگر این طرح رد شود، آیا باید از اتحادیه اروپا خواسته شود تا برکسیت را فراتر از ۲۹ مارس، یعنی زمان مقرر برای خروج، به تعویق اندازد. اتحادیه اروپا تمایل خود را برای بررسی درخواست احتمالی لندن برای چنین تاخیری نشان داده است. ­

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار