نمایندگان دموکرات‌ آمریکا خواستار انتشار اطلاعات ملاقات‌کنندگان با دونالد ترامپ در داخل و خارج از کاخ‌سفید شدند.

درخواست دموکرات‌ها از کنگره برای انتشار اطلاعات ملاقات کنندگان با رئیس جمهور آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) لایحه‌ای را به کنگره ارائه کردند و در آن خواستار انتشار اطلاعات ملاقات کنندگان با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در داخل و خارج از کاخ سفید از جمله عمارت مارالاگو شدند. آن‌ها از کنگره درخواست کردند اطلاعات ملاقات‌کنندگان را ظرف مدت ۹۰ روز پس از انجام این ملاقات‌ها، منتشر کند. 

«تام یودال» سناتور دموکرات نیومکزیکو و مایک کویگلی، سناتور دموکرات ایلینوی این لایحه تحت عنوان لایحه «مارالاگو» را به صورت مشترک به کنگره ارائه کردند. تام یودال در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ کس نباید به این دلیل که ثروتمند است و یا روابط خوبی دارد، دسترسی بیشتری به رئیس جمهور آمریکا یا دولت داشته باشد. ممانعت دولت از انتشار اطلاعات ملاقات‌کنندگان رئیس جمهور آمریکا و پافشاری رئیس جمهور برای انجام امور تجاری و کاری خود در داخل املاک شخصی‌اش –از جمله عمارت اعیانی مارالاگو در فلوریدا—جوی را ایجاد کرده است که نشان می‌دهد افرادی که می‌خواهند با عالی‌ترین مقامات دولتی ملاقات کنند می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

مایک کویگلی هم در این بیانیه اعلام کرد: قدرت ریاست جمهوری با این مسئولیت همراه است که بتواند سوابق کسانی که بر دموکراسی ما تأثیر می‌گذارند را برای عموم منتشر کند. ما می‌دانیم که شفاف سازی از جمله اولویت‌های رئیس جمهور نیست؛ اما اجازه دسترسی عموم به اطلاعات ملاقات کنندگان کاخ سفید یک نیاز ضروری است.

تعداد دیگری از سناتور‌های دموکرات از جمله «شلدون وایت هاوس» سناتور ایالت رودآیلند، «تام کارپر» سناتور ایالت دلاویر، «مارتین هاینریک» سناتور ایالت نیومکزیکو، «جک رید» سناتور ایالت رودآیلند، «ران وایدن» سناتور ایالت اورگن و «میزی هیرونو» سناتور ایالت هاوائی هم از این لایحه حمایت کردند.

یودال و کویگلی اعلام کردند این طرح در واکنش به ممانعت دولت ترامپ برای انتشار اطلاعات ملاقات کنندگان کاخ سفید است. شایان ذکر است باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در بازه زمانی ۹۰ تا ۱۲۰ روز بعد از این ملاقاتها، اطلاعات مربوط به آن را منتشر می‌کرد.

دونالد ترامپ تاکنون بار‌ها مذاکراتی با مقامات داخلی و خارجی در املاک و مستغلات شخصی‌اش در سراسر آمریکا برگزار کرده است. از جمله مکان‌های اصلی این ملاقات‌ها عمارت اعیانی مارالاگو در فلوریداست. وی به طور معمول در این عمارت به بازی گلف با سناتور‌های آمریکایی می‌پردازد و حتی از سران خارجی هم در این عمارت استقبال کرده است. از جمله این مقامات خارجی می‌توان به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار