«میچ مکانل» با اعلام اینکه قانون اعلام حالت فوق العاده ملی نقایصی دارد، از تلاش خود برای ایجاد تغییراتی در این قانون خبر داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، میچ مکانل، رهبر اکثریت سنا روز گذشته (سه شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد قصد دارد محدودیت‌هایی را در قانون حالت‌های فوق العاده ملی ایجاد کند.

وی در این خصوص گفت: ما به دنبال راه‌هایی هستیم که تغییراتی در این قانون ایجاد کنیم. این قانون دردسر‌هایی در خود دارد. آیا در دهه ۷۰ میلادی که این قانون تصویب شد، بسیار گسترده نبود؟ بله بود و ما در حال گفتگو برای ایجاد تغییراتی در آن هستیم.

پیش از این هم تعداد زیادی از قانونگذاران و سناتور‌های آمریکایی برای ایجاد تغییرات در قانون اعلام حالت فوق العاده ملی ابراز تمایل کرده اند تا رؤسای جمهور آتی آمریکا نتوانند همانند دونالد ترامپ از قدرت سوء استفاده کنند.

مایک لی، سناتور جمهوری خواه ایالت یوتای آمریکا قرار است لایحه‌ای را ارائه کند که در آن در آینده در صورتی که رئیس جمهور این کشور حالت فوق العاده ملی اعلام کند، کنگره برای تأیید بتواند آن را به رأی بگذارد.

زمانی که از مکانل پرسش شد آیا از طرح مایک لی برای محدود کردن قدرت رئیس جمهور در حوزه اعلام حالت فوق العاده ملی حمایت می‌کند یا خیر، وی در پاسخ گفت ممکن است از آن حمایت کند.

سناتور‌های آمریکایی هم پیشتر اعلام کردند در حال گفتگو با مقامات کاخ سفید هستند تا تغییراتی در قانون حالت‌های فوق العاده ملی ایجاد کنند.

رئیس جمهور آمریکا حدود یک ماه پیش در مرز آمریکا با مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کرد تا بتواند بوسیله آن کنگره را مجبور کند بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی را بپردازد. پافشاری ترامپ برای احداث این دیوار پیشتر باعث شد دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شود.

پیش از این نتایج نظرسنجی «سی بی اس نیوز» نشان داد حدود دو سوم مردم آمریکا اعلام کرده بودند که ترامپ نباید برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار