طرح انس با کتاب ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و نوآموزان دوره پیش دبستانی در ایام تعطیلات نوروز در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرج الله اعرابی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح اُنس با کتاب ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و نوآموزان دوره پیش دبستانی در ایام تعطیلات نوروز در این استان خبر داد.
 
وی گفت: سال گذشته پیک نوروزی از برنامه درسی دانش آموزان حذف و در سال جاری طرح اُنس با کتاب جایگزین آن شد.

اعرابی، انس دانش آموزان با کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه، تقویت مهارت‌های نوشتن، خلاقیت و مهارت‌های گفتاری و ابراز وجود و انتقال غیر مستقیم پیام‌های تربیتی از طریق داستان را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان می‌توانند به انتخاب خود، یکی از فعالیت‌های سه گانه داستان خوانی، داستان نویسی یا داستان گویی را انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به طرح عید و داستان ویژه نوآموزان دوره پیش دبستانی اضافه کرد: دراین طرح نوآموزان فرصت داده می‌شود به خلق اثر بپردازند تا قوه تخیل، تصور، تجسم، حواس چندگانه، مهارت‌های مشاهده، گوش دادن و سخن گفتن آن‌ها تقویت شود.

اعرابی ادامه داد: در همین راستا و به منظور غنی سازی برنامه و حمایت از دانش آموزان مناطق نیمه برخوردار و کم برخوردار استان و همچنین تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، تعداد ۲۴ هزار جلد کتاب قصه و داستان متناسب با سنین دوره ابتدایی در ۶۲۰ بسته به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تهیه و در این مناطق توزیع گردید.
 
انتهای پیام/ز

طرح انس با کتاب ویژه دانش آموزان اجرای می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.