مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: سه هزار و ۲۰ گواهی استاندارد کالا‌های صادراتی طی سال جاری برای اقلام مختلف در استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،منصور جلایر مدیر کل استاندار استان آذربایجان غربی در جلسه شورای استاندارد استان گفت: این تعداد گواهی مربوط به تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ مجوز وارداتی مشمول استاندارد اجباری بر اساس مصوبه هیات وزیران در آذربایجان غربی صادر شده است.

وی بیان کرد: ۶ شرکت بازرسی و سه آزمایشگاه استاندارد در گمرکات آذربایجان غربی مستقر است و بر کالا‌های وارداتی و صادراتی نظارت دارد.

وی با اشاره به تعداد واحد‌های تولیدی و فرآورده‌های دارای پروانه استاندارد این استان اظهار کرد: ۶۸۳ واحد تولیدی و یکهزار و ۱۶۵ فرآورده دارای پروانه استاندارد در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۸۷ واحد تولیدی و مراکز عرضه استان امسال مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد سه هزار و ۳۵۳ مورد مربوط به نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و ۸۱۲ مورد آن ارزیابی و نمونه برداری از مراکز عرضه است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۲۴ جایگاه سوخت دارای پروانه استاندارد در این استان وجود دارد که ۱۲۰ مورد از این تعداد فعال است.

جلایر اضافه کرد: طی سال جاری ۲۵۰ مورد بازرسی از این تعداد جایگاه سوخت صورت گرفت.

وی اعلام کرد: ۳۵۶ شهربازی و زمین بازی در این استان وجود دارد که طی امسال ۷۵۰ مورد بازرسی از این تعداد انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استانداری سازی شهربازی‌ها و زمین‌های بازی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۴۶ درصد اماکن بازی استان غیراستاندارد، ۱۴ درصد کاملا فرسوده و ۴۰ درصد نیازمند اصلاح بوده و رسیدگی به این امر نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط است.

مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: وجود علامت استاندارد در محصولات داخلی موجب اطمینان بخشی در جامعه نسبت به کالای مورد نظر می‌شود.

حسین سیوانی ادامه داد: باید مقوله استاندارد در جامعه برجسته شود تا یک رقابت سالم بین محصولات و کالا‌های موجود در بازار صورت گیرد.

 

انتهای پیام/ت

صحبت های مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در خصوص صدور گواهی کالاهای صادراتی

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.