جانشین معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات گفت: این ستاد از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۱۵۰ طرح بازسازی در حرم ائمه اطهار (ع) در عراق اجرا کرده که بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به پایان رسیده است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات ۱۵۰ طرح در عراق اجرا کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید افضلی جانشین معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات در جشنواره نشان محبت که به منظور تجلیل از خیران بوشهری شرکت کننده در بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه معصومین (ع)، افزود: طرح توسعه در حرم‌های مطهر در عراق در دستور کار ستاد بازسازی قرار گرفته که صحن حضرت زهرا (س) از آن جمله است.

وی ادامه داد: صحن حضرت زهرا (س) در کنار حرم حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی جهان اسلام در عراق رو به پایان است.

جانشین معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات گفت: با تکمیل این طرح ظرفیت حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف ۲۰ برابر قبل می‌شود.

افضلی از اجرای طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در عراق خبر داد و بیان کرد: این طرح به مساحت ۱۶۵ هزار متر مربع، ظرفیت حرم را ۱۴ برابر افزایش می‌دهد.

وی گفت: در سامرا طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) باخرید املاک اطراف حرم آغاز شده و در کاظمین عملیات طرح توسعه امامین جوادین (ع) در قالب ایجاد صحن‌های امام رضا (ع) و حضرت صاحب الزمان (عج) در دست اجراست.

جانشین معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات درباره نقش کمک‌های مردمی بازسازی و توسعه عتبات عالیات عراق، اظهار کرد: تمام هزینه‌ها از کمک‌های مردمی هموطنان تامین شده و در این زمینه مردم کمک‌های قابل توجهی به ستاد عتبات عالیات می‌کنند.

افضلی یادآور شد: برای بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب (س) در سوریه برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این جشنواره با بیان اینکه مردم استان بوشهر در بازسازی حرم اهل بیت (ع) در کربلا کاری ماندگار کردند، گفت: نام استان بوشهر با ساخت ضریح خیمه گاه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، ابوالفضل (ع) و حضرت قاسم (ع) در کربلا ماندگار شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری استان بوشهر را دارالولایه و دارالحماسه خواند وافزود: دارالولایه به سبب این است که استان بوشهر پیشینه تاریخی در ارادت و عشق به اهل بیت (ع) دارد و دارالحماسه بودن استان بوشهر، به علت داشتن اقتدار در عرصه‌های دفاع از دین و میهن است.

انتهای پیام/ک

خادمان بازسازی عتبات عالیات نشان محبت گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.