استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رئیس جمهوری به توسعه این استان پهناور نگاه ویژه‌ای دارند به طوریکه همه وزرا را موظف به توجه ویژه به این نقطه از ایران اسلامی کرده اند.

رئیس جمهوری به توسعه سیستان و بلوچستان نگاه ویژه‌ای دارند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در همایش فرمانداران و بخشداران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اقداماتی که در ماه‌های اخیر از سوی فرمانداران و بخشداران در این استان انجام شده قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگ سازی در خصوص پاکسازی شهر‌ها اقدامات خوبی از سوی فرمانداران انجام شده گفت: ضروریست فرهنگ «شهر ما خانه ما» و اثرگذاری آن در تمامی شهر‌ها و روستا‌ها نهادینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رویکرد آحاد مردم و صاحبان فکر و اندیشه در حوزه اقتصاد در استان باید فعالانه‌تر باشد چراکه جدی گرفتن این حوزه باعث کاهش مشاغل کاذب و اثرات ناهنجار آن در جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد پنجره واحد یا مرکز جذب سرمایه گذاری در فرمانداری‌ها و بررسی مشکلات بخش سرمایه‌گذاری در هر شهرستان از معیار‌های ارزشیابی برای فرمانداران خواهد بود.

موهبتی تاکید کرد: سرگردانی سرمایه‌گذاران در دستگاه اجرایی، عدم جوابگویی و اتلاف زمان برای اخذ استعلام‌های مختلف به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه با اعتبارات دولتی به تنهایی نمی‌توان تحول ایجاد کرد گفت: ضروریست همگان برای جذب سرمایه گذاران در این منطقه تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در روز‌های گذشته تلاش‌های خوبی توسط مدیران استانی برای افزایش بودجه این نقطه از ایران اسلامی انجام شده است.

وی گفت: در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به سیستان و بلوچستان ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در بازه یک ساله برای استان مصوب شد که باید برش شهرستانی و تعداد واحد‌هایی که در هر شهرستان ساخته می‌شود مشخص شود.

موهبتی بیان کرد: توجه به حاشیه نشینی در شمال زاهدان و شرق چابهار با نگاهی ویژه در سفر آقای نوبخت مصوب شد.

وی اظهار داشت: در حوزه بنیاد مسکن ۲ استان معین شهر چابهار و سه استان کشور معین شهر زاهدان شدند و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای امور زیربنایی در حاشیه این شهر‌ها مصوب شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت در پروژه‌های کلان از جمله راه‌آهن و راه‌های استان توجه ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: طرح‌های انتقال گاز در سیستان و بلوچستان از جمله گازرسانی به چابهار و منطقه سیستان، خاش و میرجاوه که متوقف شده بود به حرکت در آمده است.

موهبتی افزود: در طرح گازرسانی برای شهرستان‌های خاش و منطقه سیستان هرکدام یک استان معین و برای شهرستان زاهدان نیز ۲ تا سه استان معین تعریف شده است تا این طرح سریع‌تر انجام شود.

وی بیان کرد: در چند روز آینده وضعیت آبرسانی به ۲۱۰ روستای پایین دست سد پیشین تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اتمام مجتمع‌های آبرسانی در همه شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گرفته و تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: نخستین محموله دام از پاکستان برای نخستین بار با کشتی وارد منطقه چابهار می‌شود و ۲ محموله دیگر هم تا پایان سال وارد خواهد شد.

موهبتی اظهار داشت: در رابطه با تقسیم سیستان و بلوچستان نه طرحی نوشته ام و نه در این خصوص رایزنی داشته ام، اما معتقدم تقسیمات در شرق کشور می‌تواند بخشی از موانع را مرتفع کند.

وی تاکید کرد: با اظهار نظرات موافق و مخالف تا زمانی که قانون و شرع زیر سوال نرفته مشکلی نداریم، اما با عاملان ایجاد ناامنی و کسانی که امنیت مردم و کشور را به خطر بیندازند به شدت برخورد می‌کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به فرمانداران گفت: فرمانداران باید بخشداران را بر مبنای توانمندی انتخاب کنند.

وی بیان کرد: جایگاه احزاب باید نهادینه شود و مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

جایگاه احزاب باید نهادینه شود و مورد توجه قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار