هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در شهر‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات مخالفان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در شهر‌های مختلف این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در آخرین روز‌های مهلت قانونی تعیین‌شده برای اجرای برکسیت، در شهر‌های مختلف انگلیس تظاهرات کردند.

نایجل فاراژ، نماینده انگلیس در پارلمان اروپا و مخالف سرسخت این اتحادیه که از حامیان اصلی برکسیت است، در آغاز این تظاهرات که از شهر ساندرلند آغاز شد مردم را به حضور در این تظاهرات دعوت کرد.

فاراژ که از دوستان صمیمی ترامپ محسوب می‌شود و درخواست ترامپ از دولت انگلیس برای انتصاب او به عنوان سفیر این کشور در آمریکا جنجال آفرید، بار‌ها اتحادیه اروپا را به باج گیری از انگلیس متهم و تداوم حضور کشورش در این اتحادیه را به زیان منابع و استقلال انگلیس خوانده است. 

این رهبر سابق حزب استقلال بریتانیا طی سخنانی در جریان این تظاهرات روز شنبه، ضمن هشدار درباره هرگونه اقدام برای لغو برکسیت آن را خیانت به رای مردم و تضییع دموکراسی توصیف کرد.

قرار است هواداران این کارزار پس از عبور از شهر‌های مختلف، مسیر طولانی تا پایتخت را طی و در لندن خواسته‌های خود را پیگیری کنند.

از مهلت دو ساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فقط ۱۲ روز مانده است و مخالفت نمایندگان در دو رای گیری با توافق ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس، برای چگونگی خروج از این اتحادیه موجب شد نمایندگان به تمدید مهلت خروج رای دهند و اکنون دولت انگلیس باید برای تمدید این مهلت نمایندگان اروپا را مجاب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار