وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات تند مشاور امنیت ملی افغانستان علیه نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، حمدالله محب را به مقر این وزارتخانه احضار کرد.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به انتقاد بی سابقه دولت افغانستان از «زلمی خلیلزاد»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات تند مشاور امنیت ملی افغانستان علیه نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، حمدالله محب را به مقر این وزارتخانه احضار کرد.

محب ساعاتی پس از آن به وزارت خارجه آمریکا احضار شد که او در اظهارات تند و بی سابقه، «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان را به «حاشیه راندن» و «مشروعیت زدایی» از حکومت افغانستان و همچنین «مشروعیت بخشیدن» به گروه طالبان متهم کرد.

حمدالله محب، زلمی خلیلزاد را به تلاش برای تصاحب قدرت در افغانستان متهم کرد و گفت: «با در نظر داشت سابقه خلیلزاد، سابقه شخصی وی، او در پی اهدافی در افغانستان است. او دو بار می‌خواست در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک کند؛ تصور در افغانستان و در میان افرادی که در حکومت هستند، این است که شاید هدف از این همه گفتگوها، ایجاد یک حکومت موقت باشد که او (خلیلزاد) در راس آن قرار بگیرد.»

مقامات افغان تاکنون بارها به گونه مستقیم و غیر مستقیم نارضایتی خود از روند مذاکرات آمریکا با گروه طالبان را ابراز کرده اند اما اظهارات تازه حمدالله محب، تندترین انتقاد علنی یک مقام ارشد حکومت افغانستان از زلمی خلیلزاد و مذاکرات تحت رهبری وی با گروه طالبان می باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار