جیانی اینفانتینو به تازگی از تمایل فیفا به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، با حضور ۴۸ تیم خبر داد.

۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ در دستور کار رئیس فیفابه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رسانه قطری، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در تازه‌ترین مصاحبه خود با رسانه‌های ورزشی از عملی کردن برنامه خود مبنی بر حضور ۴۸ تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

اینفانتنیو ضمن بررسی تمام جوانب موجود برای برگزاری رقابت‌ها با ۴۸ تیم عنوان کرد: از سال ۲۰۱۷ تا به امروز برنامه ما این بود که رقابت‌های جام جهانی با حضور ۴۸ تیم برگزار شود. پیشبینی ما این بود تا در سال ۲۰۲۶ این برنامه را عملی کنیم، اما با بررسی تمام جوانب متوجه شدیم که بهتر است در سال ۲۰۲۲ استارت این اتفاق زده شود.

وی در ادامه گفت: اگر شرایط مهیا باشد پس حتما اجرا می‌شود، اگر شرایط مهیا نباشد، مشخصا برگزاری جام جهانی به این شکل قابل اجرا نخواهد بود.

گفته می‌شود فیفا قصد دارد میزبانی جام جهانی قطر را مشترکا با کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عمان، بحرین، امارات متحده عربی یا عربستان برگزار کند. مطمئنا به علت شرایط سیاسی حاکم در این ۳ کشور، میزبانی مشترک قطر با بحرین و شاید ایران محتمل‌تر از سایر گزینه‌ها باشد. اما شواهد نشان می‌دهد تصمیم اینفانتینو برای برگزاری جام جهانی به این شکل جدی است.


بیشتر بخوانید:

حضور ۴۸ تیم در جام جهانی قطر عملی می‌شود؟

اصرار رئیس فیفا برای جلب رضایت عربستان و امارات

عقب نشینی بن‌سلمان بعد از ناکامی در خرید باشگاه منچستریونایتد


انتهای پیام/

حضور ۴۸ تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ عملی خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار