صد هزار نسخه کتاب «سرباز کوچک امام»، نوشتۀ فاطمه دوست‌کامی منتشر شد.

تیراژ «سرباز کوچک امام» از صد هزار نسخه عبور کرد/اعلام آمادگی ۱۴ کشور برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات در اسفند ماه ۹۷ رخ داد که در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی آن می پردازیم.

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در شب شعر یاران خرازی

شب شعر یاران خرازی برای پاسداشت شهدای مظلوم حمله تروریستی سیستان و بلوچستان در موسسه فرهنگی رسانه ای اوج برگزار شد.

غلامحسین زاده: ادبیات نیاز به بازنگری در چهل سالگی انقلاب دارد

نشست بازاندیشی چهل سال تعامل ادبیات فارسی و انقلاب اسلامی با حضور غلام حسین غلامحسین زاده، رئیس دانشکده علوم انسانی و اساتید رشته زبان و ادبیات فارسی از جمله حسینعلی قبادی، محمدرضا ترکی، قاسمعلی فراست، قدرت الله طاهری، محمود بشیری و محمدرضا موحدی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 غلامحسین زاده رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه این نشستی تخصصی در خصوص انقلاب اسلامی و از زمره نشست‌های چهل ساله انقلاب اسلامی است، گفت: عنوان نشست بازاندیشی تعامل ادبیات فارسی و انقلاب اسلامی این معنا را القا می‌کند که ادبیات نیاز به یک بازنگری مجدد در چهل سالگی انقلاب دارد تا دوستان ببینند ادبیات و انقلاب چه تاثیری بر یکدیگر داشته اند چرا که ادبیات و جامعه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

تیراژ «سرباز کوچک امام» از صد هزار نسخه عبور کرد

کتاب «سرباز کوچک امام»، نوشتۀ فاطمه دوست‌کامی را انتشارات پیام آزادگان برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ منتشر کرد. این کتاب ۷۶۴ صفحه‌ای با قیمت ۳۶ هزار تومان تا پیش از آغاز پویش «کتاب‌قهرمان»، طی پنج سال به چاپ سی‌ویکم و تیراژ ۴۷۵۰۰ نسخه رسیده بود.

با آغاز پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌قهرمان» در آذر سال جاری، این کتاب با ویرایش جدید و کاهش حجم به ۴۵۳ صفحه رسید و با قیمت ویژه ۲۴ هزار تومان عرضه شد.

کتاب خاطرات مهدی طحانیان با استقبال مخاطبان از این پویش، اکنون در طول سه ماه، با ۵۵ نوبت تجدید چاپ نسخۀ مربوط به پویش، با تیراژ ۵۵۰۰۰ نسخه به چاپ هشتادودوم رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور خبر استعفای وزیر ارشاد را قاطعانه تکذیب کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خصوص استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شایعاتی که در خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد، پایه و اساسی ندارد چرا که هم دولت و هم رئیس جمهور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌کنند.

وی در خصوص افزایش یارانه‌های حوزه نشر افزود: امیدوارم یارانه‌های حوزه نشر را افزایش دهیم البته با یک میزانی که دست دولت بازتر شود و یارانه بیشتری به بخش فرهنگ اختصاص دهیم تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند طرح‌های خوب را اجرایی کند؛ منابع دولت با منابع فرهنگ تفاوت دارد از این رو دغدغه کمبود در این خصوص نداریم.

یزد «پایتخت کتاب ایران» شد

ابراهیم حیدری دبیر انتخاب پایتخت کتاب ایران با اشاره به مجموعه فعالیت‌های امور فرهنگی دولت یازدهم با همکاری نهاد‌ها و موسسات مختلف به منظور ترویج کتابخوانی و با هدف توسعه عدالت فرهنگی از جمله پایتخت کتاب ایران گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰ شهر در پایتخت کتاب ایران مشارکت داشتند. این برنامه از یونسکو برای انتخاب پایتخت کتاب ایران گرفته شده است و ما به نوعی آن را بومی سازی کردیم. امسال ۱۷۲ شهر برنامه‌های خود را به دبیرخانه ما فرستادند؛ یک شهر پایتخت کتاب ایران و ۴ شهر، شهر خلاق در حوزه کتابخوانی معرفی شدند.

عقد قرارداد با مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه/شیوه توزیع یارانه‌های نشر بازبینی می‌شود

قادر آشنا با اشاره به عقد قرارداد با مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های معاون محترم امور فرهنگی به زودی مطالبات مصلای امام خمینی (ره) پرداخت و تا پایان هفته قرارداد جدیدی تنظیم وامضا خواهد شد تا هر چه سریعتر کمیته‌ها به استقرار نیرو‌ها و انجام امور اجرایی بپردازند.

بهرام شاه‌محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون شد

محمدرضا زمردیان در این احکام، بهرام شاه‌محمدلو (آقای حکایتی) از پیشکسوتان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قصه‌گوی نام‌آشنای کشور را به عنوان رئیس انجمن قصه‌گویی و علی خانجانی، مدرس و پژوهش‌گر قصه‌گویی، افسون امینی نویسنده، شاعر و مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و الهام دارابی، قصه‌گو و کارشناس فرهنگی کانون را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری انجمن قصه‌گویی کانون منصوب کرد.

بروجردی: کتابخانه ملی حافظ خط و زبان فارسی در سطح جهان است/ بایگانی راکد در سازمان اسناد نداریم

بروجردی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی نقطه عزیمتش را در سال ۹۷ از آغاز تا پایان سال در زمینه ایجاد تحول در ماموریت‌هایی که به عهده سازمان است، قرار داد. ما سطح خدمت رسانی به مراجعین و کسانی که انتظار خدمت رسانی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی را دارند، افزایش می‌دهیم. سازمان اسناد و کتابخانه ملی حافظ خط و زبان فارسی در سطح جهان است. طبیعتاً برای اینکه بتوانیم این مأموریت را پیش ببریم، اقداماتی را انجام می‌دهیم. تلاش کردیم با بهبود رویه در عرصه کتابداری و اسناد کار را پیش ببریم و لازم است این ابزار را به روز کنیم تا تحولی ایجاد شود.

اعلام آمادگی ۱۴ کشور برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران

احمد شاکری مدیر بخش بین‌الملل سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره ثبت‌نام کشور‌ها برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت: تاکنون ۱۴ کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران ثبت‌نام کرده اند و ثبت‌نام تا ۲۱ اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: کشور‌هایی نظیر چین (مهمان ویژه)، ژاپن، آلمان، هند، اتریش، کره جنوبی، روسیه، سوریه، افغانستان، عمان، صربستان، قطر، ارمنستان و لبنان ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.