مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح نوروزی این جمعیت در قالب ۵۸ پایگاه ثابت و سیار از امروزدر استان آغاز شد.

 طرح نوروزی هلال احمر در سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی  با بیان اینکه طرح نوروزی هلال احمر تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه دارد اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح ۳۳ مکان برای اسکان اضطراری مسافران، یک فروند بالگرد، ۷۸ دستگاه آمبولانس، وانت، سواری، خودروی نجات تخصصی در نظر گرفته شده و ۲۳۰ نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ارائه کمک‌های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیرو‌های هلال احمر در اجرای این طرح است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چهار پست خواهران برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان در این استان فعال شده است.

وی بیان کرد: در این طرح فعالیت‌های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه‌های آموزشی اجرا می‌شود.

راشکی افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن ۱۱۲ در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست‌های عموم مردم است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد‌ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و ... پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/گ

طرح نوروزی هلال احمر در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: نوروز98 ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار