دوچرخه سوار دامغانی گفت: مسیر ۱۲۵۰ کیلومتری دامغان، بندرعباس را طی ۷۲ ساعت با شعار ما به درختان نیازمندیم رکاب خواهد زد.

محمد تاجران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: انجمن "ما به درختان نیازمندیم" در سال ۲۰۱۵ در ژنو سوئیس به ثبت رسیده و با فعالیت در کشور‌های مختلف جهان، به کمک مردمان محلی، در پی ترویج ارزش‌های زیست محیطی است که در ایران نیز با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و رکاب زنی و ثبت رکورد‌های خیر کننده، فرهنگ درختکاری را ترویج و به آموزش اهمیت آن به کودکان و نوجوانان می‌پردازد.
 
به گفته این دوچرخه سوار، هدف اساسی آگاهی کودکان از ارزش درختان افزایش و این کار را در قالب‌های کارگاه‌های گفتگو محور، دوچرخه سواری جهت ترویج و... انجام داده تا کودکان از اهمیت درختان و جنگل‌ها و ضرورت حفاظت از طبیعت و همه جانداران با خبر شوند.
تاجران با اشاره به رکاب زنی اش در مسیر دامغان _بندرعباس بیان نمود: تا سال ۲۰۱۶ با دوچرخه خود بیش از ۷۰ هزار کیلومتر راه را در ۵۲ کشور پیموده و به ۲۰۰ مدرسه در ۵۲ کشور سر زده تا با کودکان از درختان و اهمیت و بخشندگی شان در زندگی صحبت کنم. سال قبل نیز مسیر مشهد تا تهران را در ۴۸ ساعت رکاب زده ام و اینار در این چالش جدید از روز جمعه بیست و چهارم اسفندماه ۹۷ ساعت ۱۰ صبح با کاشت درختی در شهر دامغان با حضور مسئولین شهری استارت زده ام و قصد دارم ۷۲ ساعت بعد در بندرعباس به این چالش هیجان انگیز پایان دهم.
 
وی افزود: امیدوارم این چالش سخت، هیجان انگیز و مسیر طولانی را به سلامت و در زمان مشخص شده رکاب بزنم، هدفم از این چالش جلب حمایت و کمک برای ایجاد راهکار در حوزه IT انجمن "ما به درختان نیازمندیم" میباشد. در مدت یکسال و نیمی که در ایران بودم پیگیر کار‌های انجمن "ما به درختان نیازمندیم" بوده و بعد از سعی و خطا و تجربه کردن روش‌های مختلف، بهترین روش را در ایجاد فضای وب سایت و IT دیده ام و حال برای جلب مشارکت‌های مردمی با رکاب زنی در مسیر‌ها و شهر‌های مختلف ایران در پی تحقق این موضوع جهت رشد و پیشرفت انجمن هستم

موسس انجمن "ما به درختان نیازمندیم" به حمایت‌های مردم از انجمن اشاره و اظهار داشت:تا امروز تمام پروژه‌های انجمن با کمک و حمایت مردم بوده است و هیچ سازمانی حامی و پشتیبانی نکرده است و امیدوارم از این بعد نیز با کمک مردم بتوانم به هدف اصلی و تحقق اهمیت درخت در زندگی بشر دست پیدا کنیم.
این دوچرخه سوار تصریح کرد:در طول این ۷۲ ساعت، بدون توقف مسیر ۱۲۵۰ کیلومتری دامغان_بندرعباس را با دوچرخه رکاب خواهم زد و دوستانی که در طول مسیر راغب به همیاری و همراهی هستند می‌توانند یکی دو کیلومتری را در طول مسیر همراه و هم رکاب با ما با دوچرخه رکاب بزنند. تلاش ما در راستای کمک به تفکر کودکان و نوجوانان در رابطه با زیستگاه و طبیعت اطراف خودشان است و امیدوارم بتوانم هدفی را که در نظر دارم بر ذهن مردمان شهر‌ها و روستا‌هایی که از آن عبور میکنم ماندگار کنم

محمد تاجران در طول این مسیر از شهرستان نایینِ اصفهان (چوپانان، انارک، نایین) نیز عبور خواهد کرد. 
 
انتهای پیام/م
 

عبور دوچرخه سوار دامغانی از نایین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.